A Gartner előrejelzése szerint az elkövetkező két év alatt negyedével esik vissza az alkalmazáshasználat, mivel azok funkcióit kiváltja a mesterséges intelligencia. Mindez alkalmazkodásra készteti a marketingstratégákat is.
Hirdetés
 

Az elmúlt évek betonbiztosnak tűnő trendje volt, hogy az emberek egyre hosszabb ideig temetkeznek bele mobiljuk képernyőjébe, amivel párhuzamosan folyamatosan emelkedett az alkalmazásokra szánt átlagos napi "kvóta" (Magyarországon is). Mindezt a jelek szerint nemcsak megtöri, de erőteljesen a visszájára is fordítja a generatív modellek és a különböző, mesterséges intelligenciára épülő digitális segédek elterjedése.

A Gartner témában kiadott friss előrejelzése szerint a mostani állapothoz képest 2027-re nagyjából 25 százalékkal csökkenhet a mobilalkalmazások használata az MI-asszisztensek miatt. Az amerikai piackutató cég szerint az olyan megoldások, mint például az Apple Intelligence, a ChatGPT, a Google Gemini és a Meta AI eg sor olyan funkcióval rendelkeznek (vagy fognak rendelkezni), amelyeket korábban a felhasználók jellemzően appokban értek el.

Az elemzés ezt a folyamatot leginkább a marketinges teendők szemszögéből vizsgálja, és felhívja a marketingvezetők figyelmét arra, hogy a változó viszonyokra adott válaszokon már most el kell kezdeni gondolkodni. Az appok jelentőségének csökkenése ugyanakkor nem feltétlenül jelentkezik problémaként: azoknál a cégeknél például, ahol a bevétel nem kötődik szorosan az alkalmazásokhoz, még jól is jöhet, hogy spórolni lehet az alkalmazásfejlesztési költségeken.

Az appokra üzleti folyamataik központi részeként tekintő vállalkozásoknál azonban súlyos és többrétegű problémaként jelentkezik az alkalmazások használati idejének látványos visszaesése. A Gartner szakértője többek között arra figyelmezteti ezeket a márkákat, hogy a felhasználók elvesztése egyben a közvetlen adatgyűjtés lehetőségének elvesztését is jelenti, miközben egyre szűkül az a kör, akiket gyorsan és direkt módon lehet megszólítani mobil push-értesítéseken keresztül.

Mindent IS megváltoztat

Az MI térhódítása ugyanakkor nem csupán az apphasználat erodálásával befolyásolja a marketinges osztályok életét. A keresés területén például alapvető fontosságú, hogy megértsék, miként befolyásolják a generatív modellek és általában a mesterséges intelligencia a különböző tartalmak megítélését a keresőalgoritmusokban.

De amennyi munkát ad, annyit akár le is vehet a marketingesek válláról az MI. A Gartner elemzése szerint a nagy nyelvi modellek (LLM) és az ezekre épülő célzott MI-megoldások még nem rendelkeznek olyan képességekkel, hogy megbízhatóan és rugalmasan alkalmazkodva tudjanak emberi szintű munkát végezni. A fejlődés azonban töretlen és gyors, a marketingvezetőknek így résen kell lenniük, hogy az arra alkalmas területeken a lehető legjobb ütemben kezdjék kihasználni az algoritmusok biztosította előnyöket – állítja a jelentés.

(Illusztráció: Anthropic)

Mobilitás

Egyetlen képből kitalálja személyiségünket az MI

Egy egyetemi kutatás mutatta meg, hogy milyen sok mindent képes egyetlen fotóból kitalálni az algoritmus. A tesztek alapján az MI még a portrén szereplők karrierlehetőségeit is fel tudta vázolni.
 
A szoftveresen definiált WAN egyik fontos üzenete, hogy a biztonság és a hálózatmenedzsment magasabb fokú integrációjával jelentősen növelhető egy szervezet kiberbiztonsági szintje.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.