A Fitbit vezére szerint az Apple Watch eredendően rossz ötleten alapul.

Az Apple okosórája most már több mint másfél éve van a piacon, de a mai napig nem lehet tudni, hogy pontosan mennyit adtak el belőle. A gyártó a negyedéves üzleti jelentésekben rendszerint elrejti az egyéb termékek között, így csak találgatni lehet, hogy pontosan milyen eredményeket ért el. A Watch vélt vagy valós sikerének okait hosszan lehetne fejtegetni, de a Fitbit CEO-ja szerint alapvetően egyszerű a megoldás.

A céleszköz sokkal hatékonyabb

James Park, a fitnesz karkötők gyártójának vezérigazgatója a The New York Times-nak adott interjújában tért ki többször az Apple-re, illetve annak okosórájára. Az érvelés abból indult ki, hogy a Fitbit eszközei nélkülözik azt a komplexitást, ami az Apple Watch-ot, illetve az ahhoz hasonló eszközöket jellemzi, és elsősorban a mozgás, aktivitás monitorozására szolgálnak.

Ezzel szemben a Watch egy sor egyéb funkciót – appok futtatása, egészségi adatok tárolása, a mobil értesítéseinek kezelése, stb. – lát el, és ez az alapvető probléma, fejtette ki Park. „Mi a felhasználó szemével nézzük ezt a kérdést. Az Apple Watch egy számítógép szintű platform, ami sajnos egy eredendően hibás megközelítése az egész kategóriának”, szól a CEO véleménye.

James Park (Fitbit CEO): az egyszerűségben hisznek

Az Apple az óra piacra dobásával óriási hatással volt a többi szereplőre, akik a Watch-hoz hasonló termékekkel igyekeztek felvenni a versenyt – vagy éppen folytatni, amit korábban elkezdtek. Emiatt a termékkategória szinte az összes szereplőnél ugyanúgy néz ki, azaz egy kijelzővel, bonyolult operációs rendszerrel ellátott készülék, ami túlságosan is sok feladat ellátására használható.

Park úgy látja, hogy e komplexitás miatt az okosóra léte, szükségessége a mai napig nem egyértelmű és tiszta a felhasználók számára, akik szemében egy ilyen termék még mindig nem túlságosan vonzó, de főleg nem a kötelezően beszerzendő technikai eszköz. A Fitbit ezzel szemben azt a stratégiát követte, hogy első lépésként egy egyszerű eszközként lépett a felhasználók felé, és csak később, fokozatosan jelentek meg hozzá a plusz funkciók – időt hagyva ezzel a termék megismerésére.

„Mai napig az a legnagyobb gond az okosórákkal, hogy a beléjük tuszkolt temérdek funkció miatt a felhasználók nem tudják, mire is kellene pontosan használniuk.”, véli Park.

Beszédes adatok és számok

A vezérigazgató szavait elkönyvelhetjük persze támadásként is, bár nem sok alapja lenne, hiszen a két vállalat alapvetően nem ugyanazon a piacon versenyez. Az IDC adatai szerint a Fitbit tavaly 21,3 millió trackert adott el, amivel megduplázta a 2014-ben elért közel 11 milliós eredményét - ezzel magasan vezeti a kategóriáját.

2015 negyedik negyedévében 8,1 millió eszközt értékesített a vállalat. Iparági becslések ugyanerre a periódusra 4,1 millió eladott Apple Watch-csal számolnak, amivel együtt az is látszik, hogy az Apple órája elsősorban az év végi, ünnepi időszakban képes jól teljesíteni.

James Park a Fitbit jövőjét ezzel együtt fejlesztésekkel telinek képzeli el. Hamarosan érkezhet a mobilfizetés lehetősége, valamint az, hogy a felhasználók a karperec segítségével képesek legyenek vezérelni az otthoni okos berendezéseket. Ennek ellenére az új funkciók bevezetésével nagyon óvatoson fognak bánni, és igyekeznek minden esetben a valódi igényeket szem előtt tartani.

Konzumer tech

Tudja, melyik cég gyártja a legtöbb ipari robotot?

Az Amazon szerint ők. A világ egyik legnagyobb online kereskedője folyamatai optimalizálására leginkább házon belüli fejlesztésekre támaszkodik.
 
Vészesen közelít a június vége, ameddig minden érintettnek el kell indítania a NIS2 alkalmazásba vételét. Az idén és jövőre is számos teendőt kell elvégezni, mutatjuk a pontos menetrendet.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.