Egy friss hazai kutatás alapján a járványügyi intézkedések miatt otthoni létre kárhoztatott felhasználók zöme többet és több csatornán használják a világhálót.

A Telenor megbízásából április első felében készített Ipsos Instant Research kutatás azt vizsgálta, miként változott meg a magyarok internethasználata azzal, hogy szinte mindenki sokkal többet van otthon, mint "normál ügymenet" idején. Az eredmények nem tartalmaznak különösebb meglepetést, de azért akad bennük néhány érdekes adat. (Az 550 fős mintán végzett megkérdezés a 18-65 éves magyar lakosság körében végzett, nemre, korra, településtípusra és régióra nézve is reprezentatívnak tekinthető.)

Aki a karantén idején otthonról dolgozik vagy tanul, az azt megelőző időszakhoz képest sokkal több hírt olvas, aktívabb a közösségi médiában, chatel, videóhívást bonyolít, filmeket néz, streamingel. Ez utóbbi egyébként a Telenor hálózati adatain is meglátszik: az előző héten generált adatforgalom körülbelül felét a streamingből származó adatforgalom tette ki.

2+ óra plusz

Arra a kérdésre, hogy többet netezik-e most, a válaszadók nagyjából háromnegyede válaszolt igennel. A felhasználók fele legalább 2 órával többet tölt naponta az interneten. Ahol van tanuló a háztartásban, ott napi átlagban a legtöbben 4-6 órát töltenek online tanulással, míg az otthon dolgozók többsége 4-8 órát használja munkához a netet a március közepe óta tartó rendkívüli időszak alatt. 

Naponta átlagosan mennyivel többet használja az internetet amióta otthoni munkára/tanulásra kényszerült?
(Forrás: Ipsos Instant Research)

 

A kutatás kitért a használt eszközökre is. Ez alapján hét megkérdezett közül hat a mobilján netezik, laptopot több mint 80 százalék, asztali számítógépet pedig a megkérdezettek bő fele használ. Az okostévét és a táblagépet csak minden harmadik válaszadó említette.

Milyen eszközön vagy eszközökön használnak internetet a háztartásban? (Forrás: Ipsos Instant Research)


A kapcsolattartásban természetesen felértékelődött az online csatornák szerepe. Átlagosan napi 1-2 órát töltünk ilyen jellegű tevékenységgel. A megkérdezettek 55 százaléka az írásbeli csetelést választja, minden második ember pedig valamelyik alkalmazás videóhívás funkcióját (is) használja. Talán némileg meglepő lehet, de a hagyományos telefonbeszélgetés továbbra is megmaradt a legnépszerűbb kapcsolattartási formának, hiszen három válaszadóból kettő említette ezt. 

Mire használjuk járvány idején az internetet? (Forrás: Ipsos Instant Research)


Napi átlagban 2-4 órát töltünk szórakozással, kikapcsolódással a neten. A legnépszerűbb a YouTube használata, közel azonos arányban szerepel második helyen a hírek olvasása és a közösségi tevékenységek, mint a szórakozás, kikapcsolódás valamilyen formája az interneten. Harmadik helyen a streaming szolgáltatások, filmek letöltése áll.

Munka és tanulás

Otthoni munkára jelenleg a megkérdezettek kétharmada használja az internetet; a 36-44 év közöttiek körében ez az arány magasabb, közel 70 százalékos. A megkérdezettek negyede naponta 4 óránál is többet használja munka céljából az internetet.

Az otthoni munkavégzés során leggyakrabban előforduló internetes tevékenységek 
 (Forrás: Ipsos Instant Research)

 

A megkérdezettek nagyjából harmada nyilatkozott úgy, hogy online tanuláshoz van szüksége az otthoni internetre, de a fiatal felnőttek (18-26 évesek) körében ez az arány majdnem 60 százalék. A diákok több mint egyharmada akár négy, vagy több online platformot is használ az otthoni tanuláshoz.

Hányféle online platformot (weboldalt, applikációt) használnak otthon a diákok az online tanuláshoz? 
(Forrás: Ipsos Instant Research)


A válaszadók több mint 70 százaléka szerint a diákok gyorsan alkalmazkodtak az új digitális oktatási rendszerhez. Közel ugyanennyien vannak azok, akik szerint mostanra már beállt a rendszer, olajozottabban megy a távtanulás. A szülők 62 százaléka szerint a gyerekek hasznos, új képességeket szereznek ezáltal, és több mint felük érzi azt, hogy szülőként a saját digitális tudása is fejlődik azáltal, hogy segíti a gyermekét az online tanulásban.

Közösség & HR

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.