Hiába indították másfél napos tesztüzem után újra vasárnap délután a kormányzati portált, az adótanácsadókat és könyvelőket tömörítő egyesület már hétfőn éles hangú közleményben fogalmazta meg kritikáit. Az üzemeltetők szerint minden a legnagyobb rendben zajlik.

A Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete felháborodását fejezi ki, hogy az új Ügyfélkapu rendszer a múlt heti teljes leállítása és a régi rendszer visszaállítása után, az ismételten beindított új rendszer nem vagy csak akadozva működik, sorozatosan leáll a szerverük, vagy nem teszi lehetővé a bevallások feltöltését, akadályozva ezzel a vállalkozókat, a könyvelőiket a bérek járulékainak március 12.-ei határidejű bevallásának teljesítésében – áll a Zara László elnök által jegyzett, tegnap délután kiadott közleményben.

Az egyesület azt is kifogásolja, hogy a magyarorszag.hu hibaüzenetei angol nyelven jelennek meg. Szintén elfogadhatatlannak nevezi a levél azt, hogy hiába a felszín kicsinosítása, ha például a vállalkozói tárhelyre érkező üzenetek elnevezéséből továbbra sem derül ki, pontosan melyik céggel kapcsolatban érkezett anyag.

Zara László elvárná, hogy a megújult ügyfélkapu biztonságos és felhasználóbarát legyen, és amíg ezt nem tudják megoldani, állítsák vissza a régi rendszert.

Minden a legnagyobb rendben | A kormányzati portál üzemeltetői a következő nyilatkozattal reagáltak a magyarorszag.hu honlapon:

„A Kormányzati Portál március 7. 16 óra óta a terveknek megfelelően a felhasználók rendelkezésére áll. A hétvégi próbaüzem alatt száznál több hívást és közel száz e-mailben érkező bejelentés fogadtunk, amelyeket egyesével vizsgáltunk ki.

A hétfői üzemben a szerverek nem álltak le, folyamatosan működtek. A hivatalosan mérő webaudit szolgáltatás szerint a portálon a hétfői napon 165 ezer látogató 1,7 millió kattintását regisztráltuk.

A tárhely és dokumentumfeltöltés szolgáltatás is folyamatosan működött. A felhasználók több mint 72 000 dokumentumot töltöttek fel az APEH, 1500-at az ONYF, 1000-t a VPOP és 200-at az IRM részére.

A hozzánk érkezett felhasználói üzenetek értékelésérére sok időt fordítottunk, a legtöbbet a használhatósági kérdésekre. Az észrevételek, javaslatok folyamatosan érkeznek. A felhasználók többsége az új, személyes ügyfélkapu használatáról és a kezelhetőségről érdeklődött. A beérkezett jelzéseket és véleményeket folyamatosan értékeljük és amennyiben beépíthetőek, úgy természetesen eleget teszünk a kéréseknek.”

Kérdés persze, hogy egy kormányzati portál működésével kapcsolatban mi a fontosabb: hogy az üzemeltető, vagy a felhasználók legyenek elégedettek?

Forbes: egyelőre riasztóan gagyi a Meta metaverzuma

A Horizon Worlds világát népszerűsítő képek és demók eddig kiábrándítóan festenek, és az sem világos, hogy a Meta vezetői ezt ugyanúgy érzékelnék, mint az egyszeri felhasználók.
 
A felhő térfoglalása és a ransomware-támadások elszaporodása sok szervezetet rákényszerít, hogy újratervezze a mentési és helyreállítási infrastruktúráját.
A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.