Augusztustól elvileg már bevasalják a Facebook és az Instagram anyavállalatán is a digitális szolgáltatásokról szóló európai törvény (DSA) rendelkezéseit.

A Meta pénteken beleegyezett, hogy júliusban stressztesztet hajt végre az Európai Unió új, online tartalmakra vonatkozó szabályainak való megfelelésre. A 2022 októberében jóváhagyott és november 16-án hatályba lépett Digital Services Act (DSA) rendelkezéseinek való megfelelés határideje elvileg idén augusztus lenne, de a beszámolók szerint a Metának még mindig nem sikerült eleget tennie a szabályozásnak, noha az illetékes EU-biztos, Thierry Breton már többször is figyelmeztette erre a Facebook és az Instagram üzemeltetőjét.

A Reuters az uniós vezető friss Twitter-bejegyzését idézi, aki arról írt, hogy a Metánál újabban már ezer alkalmazott dolgozik a problémán, az uniós vezető pedig "produktív megbeszélést" folytatott a társaság vezérigazgatójával, Mark Zuckerberggel a az EU olyan digitális szabályairól, mint a digitális szolgáltatásokról szóló DSA, a digitális piacokat szabályozó Digital Markets Act (DMA) és a mesterséges intelligencia alkalmazására vonatkozó MI-törvény (AI Act). A Reuters megkereste a Metát is, de a cég nem reagált a hírügynökség kérdéseire.

Sok idejük már nincsen rá

A DSA egyik elsődleges célja, hogy megvédje a fiatalokat a célzott tartalmaktól a digitális platformokon, emellett általában is tilt bizonyos típusú célzott hirdetési gyakorlatokat. Ide tartoznak a gyerekeknek szóló hirdetések mellett mindazok a reklámok, amelyek meghatárotzott típusú személyes adatokra (etnikai hovatartozásra, politikai nézetekre, szexuális irányultságra) építenek. A törvény elvileg az Európai Unió Alapjogi Chartájában foglalt elvek védelmét célozza, ezen belül pedig a fogyasztóvédelmi vonatkozású jogokét is.

A DSA célja ezen kívül az lenne, hogy nagyobb átláthatóságot teremtsen az ágazatban, a korábbinál hatékonyabb eljárásokat alakítson ki a bejelentések és panaszok kezelésére vagy a felhasználók tájékoztatására, illetve megakadályozza az etikátlan gyakorlatokat, lehetővé téve a szolgáltatások felhasználói ellenőrzését. Ezen belül minden online piaci szereplőnek, amelyik a szolgáltatásait az egységes piacon kínálja, attól függetlenül meg kell felelnie az új szabályozásnak, hogy az EU-ban vagy azon kívül rendelkezik székhellyel.

Odaát is zajlik az élet

Ahogy néhány nappal ezelőtt kiderült, a Meta máshol sem unatkozik: miután a kanadai törvényhozás elfogadta az online hírekről szóló új szabályokat, a vállalat csütörtökön bejelentette, hogy eltávolítja a híreket a Facebookról és az Instagramról Kanadában. A szóban forgó törvény ugyanis arra kényszeríti az olyan technológiai cégeket, mint a Meta és a Google, hogy tárgyaljanak a tartalomgyártókkal, és fizessenek nekik a felhasznált hírekért. A társaság ehhez képest váltig azt hangoztatja, hogy a kiadóknak kellene alkalmazkodniuk a változó körülményekhez.

A Meta szóvivője szerint ha arra kényszerítünk egy közösségimádia-szolgáltatót, hogy támogassa a kiadókat a senkit nem érdeklő tartalmaikért, az olyan lenne, mintha az e-mail szolgáltatókkal fizettetnénk ki a hanyatló postai szolgáltatások veszteségeit. Bár a hasonlat több sebből vérzik, a vállalat június 1-jén bejelentette, hogy már a törvény elfogadása előtt tesztelni kezdi a hírek eltávolítását az alkalmazásaiból. Ugyanígy jártak el a Google-nél is, bár ők a The Verge szerint továbbra is tárgyalásban vannak a kanadai kormánnyal.

Közösség & HR

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.