Már majdnem ugyanannyi időt töltünk a neten, mint a televízió előtt, jövőre pedig záródik az olló. A hirdetési bevételeket tekintve már most is az online csatornák vezetnek.

A televízió hosszú évtizedeken keresztül volt egyeduralkodó platform az átlagos napi médiafogyasztás tekintetében, sőt még ebben a pillanatban is vezeti a listát: a felhasználók fejenként 173 percet töltenek a tévé előtt világszerte, míg az internetre 160 percen keresztül csatlakoznak. A folyamatok azonban abba az irányba mutatnak, hogy a televízió nagy korszaka jövőre a statisztikákban is lezárul: a két trendvonal 2019-ben találkozik, 2020-ban pedig az átlagos médiafogyaztó 180 percet netezik és 168 percet tévézik majd.

A Zenith médiafogyasztási szokásokkal kapcsolatos előrejelzése szerint a két médium közötti tavalyi, 28 perces különbség az idén már 13 percre olvad, 2019-ben pedig teljesen eltűnik. Ehhez nyilván hozzájárul a televízió előtt töltött idő lassú csökkenése, hiszen a 2009-ben mért 188 perc csökken tíz év alatt 168 percre; ennél azonban sokkal látványosabb a netes (desktop vagy mobil) fogyasztás fejlődése, ami úgy érheti el a 2019-re jelzett 180 percet, hogy 2009-ben még csak napi 48 percet tudott felmutatni.

Internet egyenlő mobil internet

Nem meglepő, hogy az elmúlt évtized csaknem négyszeres növekedése az online hirdetési bevételek alakulásában is megmutatkozik. A Zenith adatai alapján az online média tavaly már több hirdetési bevételt szerzett, mint a televízió. Bár a tévés költés 2017 és 2020 között is világszerte növekszik (a Zenith becslése szerint összesen 6,9 milliárd dollárral), az internet ugyanerre az időszakra vetített 70 millója egyszerűen állva hagyja. A kis méretű képernyők ráadásul nem csak a tévét, hanem a nagy monitorokat is szorongatják.

A globális hirdetési költések százalékos megoszlása
forrás: zenithmedia.com


Fontos ugyanis megjegyezni, hogy az internet fejlődéséről szólva egyre inkább a mobil internetről beszélünk. A Zenith például a 2017 és 2020 közötti időszakra a desktop költések 2,4 milliárd dolláros visszaesését, illetve a mobil netes költések 72,6 milliárdos növekedését prognosztizálja. Bár a teljes piacot tekintve a desktop alapú bevételek sem elhanyagolhatók, 2020-ra a mobil platform elérheti a 180 millió dolláros hirdetési forgalmat, miközben az asztali gépeken fele annyi, 94 milliárd dollár értékű reklám ömlik a felhasználók arcába.

Közösség & HR

Tudja, melyik cég gyártja a legtöbb ipari robotot?

Az Amazon szerint ők. A világ egyik legnagyobb online kereskedője folyamatai optimalizálására leginkább házon belüli fejlesztésekre támaszkodik.
 
Vészesen közelít a június vége, ameddig minden érintettnek el kell indítania a NIS2 alkalmazásba vételét. Az idén és jövőre is számos teendőt kell elvégezni, mutatjuk a pontos menetrendet.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.