A televízió hosszú évtizedeken keresztül volt egyeduralkodó platform az átlagos napi médiafogyasztás tekintetében, sőt még ebben a pillanatban is vezeti a listát: a felhasználók fejenként 173 percet töltenek a tévé előtt világszerte, míg az internetre 160 percen keresztül csatlakoznak. A folyamatok azonban abba az irányba mutatnak, hogy a televízió nagy korszaka jövőre a statisztikákban is lezárul: a két trendvonal 2019-ben találkozik, 2020-ban pedig az átlagos médiafogyaztó 180 percet netezik és 168 percet tévézik majd.
A Zenith médiafogyasztási szokásokkal kapcsolatos előrejelzése szerint a két médium közötti tavalyi, 28 perces különbség az idén már 13 percre olvad, 2019-ben pedig teljesen eltűnik. Ehhez nyilván hozzájárul a televízió előtt töltött idő lassú csökkenése, hiszen a 2009-ben mért 188 perc csökken tíz év alatt 168 percre; ennél azonban sokkal látványosabb a netes (desktop vagy mobil) fogyasztás fejlődése, ami úgy érheti el a 2019-re jelzett 180 percet, hogy 2009-ben még csak napi 48 percet tudott felmutatni.
Internet egyenlő mobil internet
Nem meglepő, hogy az elmúlt évtized csaknem négyszeres növekedése az online hirdetési bevételek alakulásában is megmutatkozik. A Zenith adatai alapján az online média tavaly már több hirdetési bevételt szerzett, mint a televízió. Bár a tévés költés 2017 és 2020 között is világszerte növekszik (a Zenith becslése szerint összesen 6,9 milliárd dollárral), az internet ugyanerre az időszakra vetített 70 millója egyszerűen állva hagyja. A kis méretű képernyők ráadásul nem csak a tévét, hanem a nagy monitorokat is szorongatják.
A globális hirdetési költések százalékos megoszlása
forrás: zenithmedia.com
Fontos ugyanis megjegyezni, hogy az internet fejlődéséről szólva egyre inkább a mobil internetről beszélünk. A Zenith például a 2017 és 2020 közötti időszakra a desktop költések 2,4 milliárd dolláros visszaesését, illetve a mobil netes költések 72,6 milliárdos növekedését prognosztizálja. Bár a teljes piacot tekintve a desktop alapú bevételek sem elhanyagolhatók, 2020-ra a mobil platform elérheti a 180 millió dolláros hirdetési forgalmat, miközben az asztali gépeken fele annyi, 94 milliárd dollár értékű reklám ömlik a felhasználók arcába.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak