Az alkalmazás első ilyen jellegű partnere a KLM, amit a jövőben további cégek követhetnek.

A szolgáltatásokban megjelenő mesterséges intelligencia, illetve annak a felhasználók felé megjelenő „arca” egyre változatosabb formát ölt. A botok, az automatizált feladatok elvégzése sok segítséget nyújthat például egy légitársaságnak, és hasznos információkkal tud szolgálni az utasnak. Az információk közvetítéséhez már csak egy olyan platformra van szükség, amit széles körben elterjedt – pontosan olyanra, mint a Facebook Messenger.

A Microsoft (magyar idő szerint) tegnap este kezdődő Build konferenciájának nyitóelőadása is jól mutatta, hogy a botok használata úgy lesz a mindennapok része, hogy azt sok esetben észre sem fogjuk venni. A Messenger frissen bejelentett új funkciója automatikusan közli a repülőjárat fontosabb információit az utassal, aminek az az előfeltétele, hogy a jegy vásárlásánál az alkalmazást jelölje meg értesítési felületként.

Amennyiben ez megtörténik, a Messengeren keresztül érkeznek az úttal kapcsolatos tudnivalók, a check-in információk, vagy annak a jelzése, ha a járat valamilyen okból késve indulna. Az utasnak lehetősége van emberi segítséget is kérnie, amennyiben a bot képességeit (kompetenciáját) meghaladó kérdés merül fel. A rendszer első résztvevője a dán KLM, ami eleinte csak bizonyos területeken lesz elérhető, a későbbiekben azonban egyre több felhasználó próbálhatja ki a lehetőséget.

A Facebook hónapokkal ezelőtt gondoskodott róla, hogy gondosan kiválasztott fejlesztők megkapják a fenti funkciók létrehozásához szükséges SDK-t. A KLM chatbot Messengeren belüli megjelenése csak a kezdet, a közeljövőben várhatóan más területekről is érkeznek majd hasonló hírek. A nagy kínai chat appokban (Line, WeChat) már jó ideje ott dolgozik a mesterséges intelligencia, amivel több cég az emberi közreműködést igyekszik minél hatékonyabban kiváltani.

Konzumer tech

Tíz perc alatt töltöttek fel egy nagy energiasűrűségű akkut

A kísérletnek az ad plusz nyomatékot, hogy ott van mögötte Rachid Yazami, akinek a lítium-ion akkuk egyik kulcsösszetevőjét köszönhetjük.
 
A vállalati IT-biztonságra is igaz: a pokolba vezető út jó szándékkal van kikövezve. Hogyan viselkednek az alkalmazottak a kibertérben?

a melléklet támogatója az Invitech

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.