Magyarországon az elmúlt két-három évben terjedt el az előfizetéses streaming szolgáltatások használata, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) most közzétett éves felmérése szerint pedig legutóbb már a háztartások 44 százalékában néztek filmeket vagy sorozatokat ilyen csatornákon. Az elmúlt két évben ezzel párhuzamosan megindult a televíziós előfizetések lemorzsolódása is. Általánosságban nem igaz, hogy ha valaki lekérhető filmeket néz, akkor annyival kevesebbet tévézik, de a tévéhasználat lassú visszaszorulásának az NMHH szerint akkor is egyértelmű jelei vannak.
A hatóság legutóbbi felmérésében már az szerepel, hogy a háztartások 12 százalékában egyáltalán nem néznek már televízióadásokat, bár köztük olyanok is akadnak, amelyekben streaming szolgáltatásokat sem használnak. Ami biztos, hogy korábban hosszú ideig stabilan 3,7 millió körül volt a tévés előfizetések száma, ez a mennyiség 2021 közepe óta folyamatosan csökken, 2023 közepén pedig a két évvel korábbi csúcsértékhez képest 175 ezerrel kevesebb előfizetést tartottak nyilván. Negyedévente tehát 20-30 ezer háztartásban mondanak le a hagyományos televíziózásról.
Nem kell olyan streaming, ami nem tud magyarul
Az NMHH szerint idehaza a három legnagyobb streamingszolgáltató a Netflix, az HBO Max és a Disney+, amelyeket a háztartásoknak rendre 30, 21 és 14 százalékában használnak. Az ilyen szolgáltatások széles körű elterjedése természetesen előfeltételeken alapult, mint amilyen például a jó minőségű internetkapcsolat és az okostévé, illetve a szolgáltatók részéről a magyar nyelvű tartalom és a magyar nyelvű ügyfélszolgálat. Így valószínűleg az Amazon Prime népszerűsége is azért lehet alacsonyabb, mert hatalmas kínálatában viszonylag kevés a magyarul is nézhető film.
A felmérés alapjén a streaminghasználatban is megfigyelhető az innováció terjedésének jellemző mintázata, amennyiben a dolog jellemzőbb a magasabb végzettségű, a jó anyagi helyzetben lévő előfizetőkre, továbbá a fiatalabb háztartásokra. Utóbbiak 30 és 39 év közötti háztartásfőkkel 54 százalékban streaming-előfizetők, míg a 60 feletti korcsoportban ez az arány már csak 19 százalékos. A legjobb anyagi helyzetű háztartásoknak ugyancsak 65 százaléka használ előfizetéses videócsatornákat, a legrosszabb pénzügyi helyzetben lévőknek csak 24 százaléka rendelkezik előfizetésekkel.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak