Magyarországon az elmúlt két-három évben terjedt el az előfizetéses streaming szolgáltatások használata, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) most közzétett éves felmérése szerint pedig legutóbb már a háztartások 44 százalékában néztek filmeket vagy sorozatokat ilyen csatornákon. Az elmúlt két évben ezzel párhuzamosan megindult a televíziós előfizetések lemorzsolódása is. Általánosságban nem igaz, hogy ha valaki lekérhető filmeket néz, akkor annyival kevesebbet tévézik, de a tévéhasználat lassú visszaszorulásának az NMHH szerint akkor is egyértelmű jelei vannak.
A hatóság legutóbbi felmérésében már az szerepel, hogy a háztartások 12 százalékában egyáltalán nem néznek már televízióadásokat, bár köztük olyanok is akadnak, amelyekben streaming szolgáltatásokat sem használnak. Ami biztos, hogy korábban hosszú ideig stabilan 3,7 millió körül volt a tévés előfizetések száma, ez a mennyiség 2021 közepe óta folyamatosan csökken, 2023 közepén pedig a két évvel korábbi csúcsértékhez képest 175 ezerrel kevesebb előfizetést tartottak nyilván. Negyedévente tehát 20-30 ezer háztartásban mondanak le a hagyományos televíziózásról.
Nem kell olyan streaming, ami nem tud magyarul
Az NMHH szerint idehaza a három legnagyobb streamingszolgáltató a Netflix, az HBO Max és a Disney+, amelyeket a háztartásoknak rendre 30, 21 és 14 százalékában használnak. Az ilyen szolgáltatások széles körű elterjedése természetesen előfeltételeken alapult, mint amilyen például a jó minőségű internetkapcsolat és az okostévé, illetve a szolgáltatók részéről a magyar nyelvű tartalom és a magyar nyelvű ügyfélszolgálat. Így valószínűleg az Amazon Prime népszerűsége is azért lehet alacsonyabb, mert hatalmas kínálatában viszonylag kevés a magyarul is nézhető film.
A felmérés alapjén a streaminghasználatban is megfigyelhető az innováció terjedésének jellemző mintázata, amennyiben a dolog jellemzőbb a magasabb végzettségű, a jó anyagi helyzetben lévő előfizetőkre, továbbá a fiatalabb háztartásokra. Utóbbiak 30 és 39 év közötti háztartásfőkkel 54 százalékban streaming-előfizetők, míg a 60 feletti korcsoportban ez az arány már csak 19 százalékos. A legjobb anyagi helyzetű háztartásoknak ugyancsak 65 százaléka használ előfizetéses videócsatornákat, a legrosszabb pénzügyi helyzetben lévőknek csak 24 százaléka rendelkezik előfizetésekkel.
Acronis webinárium az AI-vezérelt kibertámadások kivédéséről
Csatlakozzon 2023. szeptember 26-án az Acronis és a RelNet Technológia Kft. közös szervezésű, exkluzív webináriumához, melynek témája a mesterséges intelligencia által vezérelt kibertámadások hatásainak kezelése lesz.
Jön a Clico formabontó cloud meetupja, ahol eloszlatják a viharfelhőket
Merre mennek a bitek a felhőben, ledobja-e szemellenzőjét az IT-biztonságért felelős kolléga, ha felhőt lát, lesz-e két év múlva fejlesztés cloud nélkül? A Clico novemberben fesztelen szakmázásra hívja a szoftverfejlesztőket a müncheni sörkertek vibrálását idéző KEG sörművházba.
Kilátások az Dunától keletre – állás Gyöngyös városában
A munkalehetőségek terén az ország különböző régiói meglehetősen eltérő lehetőségeket kínálnak, mind mennyiségben, mind minőségben. Ebből a szempontból a legtöbb szó a Dunától keletre lévő területekről esik, ám természetesen itt is találhatók kedvező állás opciók.
Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 1. rész