Újra és újra előkerülnek a legnyomósabb indokok, hogy miért érdemes az alkalmazottaknak munkaidőben is közösségi oldalakon lógniuk.

Támogatni, tűrni vagy tiltani kell a közösségi oldalak használatát a munkahelyen? Ez még mindig kérdés. Ha vállalati vezetőket kérdeznénk (akik persze munkaidőben is rendszeresen fent vannak a Facebookon), valószínűleg ezer meg egy érvet kapnánk a tiltás mellett. Aki meg tűrné, az legfeljebb azért tűrné, mert nincs energiája foglalkozni a problémával, arra viszont nincs pénze a cégének, hogy beszerezzen egy jól működő tartalomszűrőt. Pedig van egy jó érv a közösségi oldalak használatra, ami ebben a kategóriában egy mindent kivédő MVP pajzzsal ér fel: ez nem más, mint az employer branding.

A vállat célja: menjen az üzlet

A vállalatok logikusan működnek, megragadnak minden lehetőséget, hogy növeljék hatékonyságukat, végső soron a profitabilitásukat. A hatékonyságnövelésnek vannak tudományosan megalapozott módszerei, de legalább annyit nyom a latban a menedzsment személyes meggyőződése, korábbi tapasztalatai.

Azt a vállalatok már évekkel ezelőtt felismerték, hogy a közösségi oldalakban nagy üzleti potenciál van – és nem csak a közösségi oldal üzemeltetőinek. Nagyon sok vállalat hályogkovács módjára szögelte össze közösségi oldalát, és próbált saját vagy mások hibáiból tanulva fejlődni.

De mi a helyzet a mezei dolgozókkal? Jó-e az a vállalatnak, ha a böngésző egy fülében folyamatosan ott van a Facebook, a Twitter vagy az Instagram? Egyértelmű, hogy ezzel kapcsolatban a vállalatoknak ki kell alakítaniuk valamiféle stratégiát, hiszen ma már 2,2 milliárdhoz közelít a Facebook havi szinten aktív (legalább egyszer belépő) felhasználóinak a száma.

Amit nem tudsz megakadályozni...

A javaslat ennek fényében az, hogy a helyzetből előnyt kell kovácsolni. Mondani persze sokkal könnyebb, mint megvalósítani. Már az sem egyszerű, hogy egy vállalat lekövesse a közösségi oldalak fejlesztési kanyarait. Az oldalak célja ugyanis az, hogy minél hatékonyabban elérjék hirdetéseikkel a közösséget, illetve hogy minél több harmadik félnek értékesíthető adatot tudjanak begyűjteni a felhasználókról. Gondoljunk csak a Facebook idei ügyeire: januárban módosították a hírfolyamot szabályozó algoritmust. Aztán márciusban kiderült, valami egészen mást kell csinálni.

De ha minden összejön, abból sok előny származhat. Ahhoz persze, hogy a kívánt pozitív hatás érvényesüljön, jól működő menedzsmentet kell mögé tenni, és az is fontos, hogy az alkalmazottakkal folyamatosan kommunikálva alakuljanak ki a használat szabályai. Így mindenki nyer: a vállalat, az alkalmazottja és – nem utolsósorban – az ügyfél is. Az előnyök meglehetősen kézenfekvők, de azért érdemes őket elsütni érvként.

Minden alkalmazott és ügyfél a cég arca

Javul a vállalaton belüli kommunikáció. Régebben a vállalatok belső hírlevelekben (még régebben ún. üzemi lapokban) tájékoztatták a dolgozóikat a legújabb fejleményekről, a cég stratégiai döntéseiről. Az új „üzemi lap” a valamilyen közösségi oldal. Ez mindig friss, aktuális, személyes, és lehetőséget ad a visszajelzésre is. Ez a személyesség egyébként az üzleti partnerekkel való kapcsolattartásra is pozitívan hat, növeli a bizalmat a cég iránt. Az már tényleg közhely, hogy a facebookozó dolgozó elégedettebb lesz, és az elégedett dolgozó produktívabb.

Könnyebb lesz toborozni új tehetségeket. A kérdés manapság különösen aktuális. Ehhez azonban nagyon komoly brandépítésbe kell fogni a közösségi oldalakon, amelybe az alkalmazottak lehető legszélesebb rétegét kell bevonni (és itt visszatérhetünk az elégedett dolgozó… kezdetű mantrára).

Bár a LinkedIn kifejezetten szakmai oldal, és világméretű hozzáférést biztosít több százmillió szakember szakmai profiljához, ez még kevés az üdvösséghez. Komoly energiákat kell fektetni abba, hogy a cég profilja vonzó legyen a potenciális jelölteknek. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a különböző oldalak közötti összhangra is ügyelni kell.

Az ügyfelek szintén nyerhetnek rajta. Például azt, hogy egyszerűen, gyorsan, és személyes hangvételben juthatnak alapvető információkhoz. Kérdéseket tesznek fel, és lehetőleg gyorsan – mondjuk azonnal – várják rájuk a választ. Ma már ezen sokat segítenek, legalábbis egyszerűbb válaszok esetén, azok a chatbotok, amelyek a közösségi oldalakba is befűzhetők. Mindez azonban szintén fejlesztést és komoly figyelmet igényel a vállalatoktól.

Közösség & HR

Linus Torvalds eligazította a generatív mesterséges intelligenciát

Már nagyon hiányzott a megfelelő iránymutatás a linuxos közösségnek.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.