Úgy tűnik, nem lesz semmi a facebookos hírfolyam médiabirodalmak által rettegve várt kettévágásából. A szűk körben végzett tesztek szerint a felhasználók nem szeretik, és egyébként sem hoz pozitív változást.

A Facebook alapítójának nagy hullámokat vető év eleji bejelentésnek egyik sarkalatos pontja volt a felhasználói hírfolyam megváltoztatásának ötlete. Mark Zuckerberg akkor erősen fogadkozott, hogy idén megjavítják a sok problémával küszködő közösségi oldalt. A tegnapi hivatalos bejelentés után viszont világossá vált, hogy ennek a folyamatnak nem lesz része a hírek drasztikus átalakítása.

Ez nem jött be

Az Explore Feed elnevezésű tesztprojekt még tavaly októberben indult. A változtatás lényegében kettévágta volna az eddig egyben kezelt hírfolyamot. Az egyik (hangsúlyosabb) részt a felhasználók közvetlen ismerőseinek, rokonainak bejegyzéseit, megosztásait tartalmazta volna, míg a másikba kerültek volna például a sajtóorgánumok, cégek, üzletek, vállalkozások anyagai. A változtatás szükségességét azok a visszajelzések alapozták meg, melyek szerint az emberek egy jó része inkább olyanokról akar olvasni, akikkel közvetlen, személyes kapcsolatban van.

A közösségi hálózat ezért néhány országban elkezdte tesztelni a megosztott rendszert. Az eredményekről beszámoló bejegyzés szerint azonban az új módi a többségnek egyáltalán nem jött be. A reakciók alapján ráadásul nemhogy rosszabb lett a felhasználói élmény, de igazából azt a célt sem tudták ezzel erősíteni, hogy az emberek szorosabbra fűzzék a szálakat a családtagokkal, barátokkal. Az pedig egyenesen károsnak minősült, hogy a tesztben résztvevők nem tudták könnyedén elérni például a média anyagait, ráadásul a tájékoztatásuk is hagyott némi kívánnivalót maga után.

Nem lehet tehát meglepetésként értékelni, hogy befejeződik az Explore Feed tesztje, és a koncepció a kukában landol. A cég reméli, hogy az értelmes(ebb) tartalmakra vágyókat a hírfolyam egy másik, globálisan bevezetni tervezett módosítása önmagában is képes lesz elégedettebbé tenni. Utóbbi lényege, hogy nem a lájkok száma, hanem a mélyebb interakciók (megosztások, hozzászólások stb.) alapján dől el, mi kerül a felhasználó szeme elé.

Egy aknát átléptek

Éppen a fentiek miatt a cégek, és különösen a Facebookról érkező látogatásokból élő médiavállalatok csak korlátozottan örülhetnek. Tény, hogy a teljes szeparáció óriási csökkenést hozott azokban az országokban, ahol a tesztek folytak. Szlovákiában például negyedére esett az elérése a legjelentősebb oldalaknak, tehát az Explore Feed elmeszelése biztosan jó hír.

Ugyanakkor a másik, megvalósuló módosítás szintén ezeket a csatornákat fogja szűkíteni. A jelenség persze nem most kezdődött: a beetetési periódust követően a Facebook folyamatosan úgy alakítja hírmegjelenítő algoritmusát, hogy a vállalatok ingyenes elérését egyre kisebbre vágja.

Ez természetesen érthető üzleti motívum, ám ahogy a fenti kísérletből kiderült, a facebookozók tetemes része pontosan ilyen tartalmakat, például híreket akar a hírfolyamában látni, és nem az unokatestvér által huszonharmadikként megosztott vicces cicás videót. Azaz amennyire rá van szorulva a sajtó a Facebookra, legalább ugyanannyira szüksége van utóbbinak is a média anyagaira, hiszen azok nélkül kiüresedne a felülete.

Közösség & HR

Nem csak a Reddit próbálja reklámokkal teleszórni saját platformját

A nemrég tőzsdére vitt vállalkozás új hirdetési formát jelentett be, miközben mások a jutalékot megkerülve igyekeznek átlagos posztként eladni a robotok termelte reklámszöveget.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.