A társaság öt év alatt 180 milliárd euró értékben valósítana meg beruházásokat, mások mellett felpörgetve az eddig gyengén teljesítő szoftveres részlegét is.

A Volkswagen a következő öt évben összesen 180 milliárd eurós (több mint 70 billió forintnak megfelelő) értékben tervez beruházásokat az akkumulátorgyártástól kezdve észak-amerikai üzletének fejlesztéséig, miközben 2025-től fokozatosan csökkenti a belsőégésű motorokkal kapcsolatos kiadásait. Mivel a vállalat arra törekszik, hogy 2030-ra az elektromos járművek már legalább az összes szállításának felét adják világszerte, a fenti összegnek közel 70 százalékát fordítják majd villamosításra és digitalizációra, szemben a korábban jelzett 56 százalékkal – számolt be róla a Reuters.

A hírügynökség szerint nemsokára arról is tájékoztatást adnak, hogy milyen módon javítanák fel a VW Cariad szoftveres részlegének működését, amelyik egyrészt túllépte a költségvetését, másrészt a kitűzött céljait sem teljesítette maradéktalanul. Ez a most közzétett éves jelentés alapján 2,1 milliárd eurós működési veszteséget jelentett az előző évben, miközben az üzleti egység 800 millió eurós bevételt termelt. A járműgyártó egyébként optimista előrejelzést adott ki a következő időszakra, a szállítások 14 százalékos növekedése mellett 10-15 százalékos bevételnövekedést jósol.

Rendeznék a soraikat

A legújabb beruházási tervben 15 milliárd eurót különítenek el akkumulátorgyárakra és nyersanyagokra, miközben az is kiderült, hogy Európában egyelőre megfelelő lefedettséget biztosít a Volkswagen három készülő üzeme, vagyis nem kell sietniük új telephelyek kiválasztásával. Megnyílik viszont a társaság az első észak-amerikai gyára Kanadában, amelyik a tervek szerint 2027-ben áll munkába. A belsőégésű motorok technológiájába történő beruházások így is 2025-ben tetőznek, onnantól pedig stabilan csökkennek majd, amit a Reuters egyes riválisoknál ambiciózusabb célnak nevez.

A beszámolóból kiderül, hogy a Cariad, amelynek a VW-csoportnál alapvető szerepet szánnak a Teslához való felzárkózásban, egy ideje már nehézségekkel küszködik. Emiatt állítólag fontos projektek maradtak el az ütemtervtől, beleértve egyes Porsche és Audi modellek indulását is, sőt a Bentley márka 2030-ra tervezett, teljes elektromos átállása is bizonytalanná vált. A Tesla Model Y ellenfeleként emlegetett Audi Q6 E-tron és a már tisztán elektromos Porsche Macan kapcsán tavaly nyáron is arról írtak a szaklapok, hogy a hardver nagyszerű, de a szoftver lényegében hiányzik hozzá.

Piaci hírek

Az oktatásban készül nagy dobásra a Tesla és az OpenAI egykori MI-guruja

Andrej Karpathy új startupja, az Eureka Labs mesterséges intelligenciára épülő asszisztenseket fejleszt a tanárok munkájának támogatására.
 
Nincs automatikus és egyszerű út a felhőnirvánába, pedig a buktatók többségét viszonylag egyszerűen el lehetne kerülni.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.