A hazai gyűjtődobozos ötletnél van jobb, igazi digitális megoldás is arra, hogy a diákok a suliban ne lógjanak folyton az okostelefonjukon. Két amerikai egyetemista kitalálta hogyan, az ötletet ma már menő startup cégük viszi tovább.

Pocket Points, így hívják azt az alkalmazást, ami alig egy év alatt dollármilliomost csinált két amerikai fiatalból. Az ötletet ma már nagy tengerentúli kereskedelmi láncok, a Pizza Hut és a Starbucks is díjazzák a maguk módján, miközben az ottani oktatási rendszer is fellélegezhet, a diákok saját jószántukból hanyagolják okostelefonjukat a tanítási idő alatt.

Kell a megfelelő motiváció

Magyarországon is régóta téma, hogyan lehetne elérni, hogy a diákok az órák alatt ne a mobiljukat babrálják, cseteljenek, facebookozzanak, hanem a tanárra figyeljenek. Meg is született rá egy rém egyszerű, úgy is mondhatnánk fapados megoldás, ami napokig téma volt a hazai médiában. Az egyik oktató bevitt az iskolába egy sokrekeszes fadobozt, a diákok ebbe rakták a tanóra idejére a mobiljukat.

Ennél digitálisabb ötletet talált ki a problémára Mitch Gardner és Rob Richardson. A két amerikai fiatal 2014-ben együtt tanult az észak-kaliforniai Chico egyetemvárosában. Közülük főként Richardsont mint informatikai "őstehetséget", foglalkoztatta a kérdés, de abban mindketten egyetértettek, hogy ha már a technológia hozta létre a mobilfüggőséget, a technológiának is kell rá megtalálni az ellenszert. Ebből született a saját fejlesztésű pontgyűjtő alkalmazás, amely kellő motivációt teremt a diákoknak arra, hogy tanítási idő alatt inkább hanyagolják a mobiljukat.

A megoldáshoz a Pocket Points alkalmazáson kívül szükség van még egy úgynevezett geo-fencingre, vagyis az oktatási intézményt körül vevő GPS alapú virtuális kerítésre. Amint a hallgató belép a campus, vagy az iskola területére az app automatikusan lezárja a mobilját mindaddig, amíg ott tartózkodik. A lokkolástól számítva viszont az alkalmazás elindítja a jutalompontok gyűjtését, amit aztán a jó példával előljáró diák a helyi kereskedőknél válthat be, mondjuk pizzára, kávéra, édességre.

A feltalálók elsőként a saját campusukban kezdték el a tesztelést, néhány hét alatt az ottani diákok harmada vált rendes pontgyűjtővé. Aztán egy jóval nagyobb egyetemvárosban folytatták Pennsylvaniában, ahol hasonlóan pozitív volt a hallgatók reakciója – idézte fel Gardner a sikersztori indulását a Business Insidernek adott intrjújában.  

Az ötletet egy sikeres startup karolta fel

A helyi újság is írt a történetükről, erre figyelt fel egy ugyancsak helyi, de már befutott chicói startup, a Build.com vezetője. Neki annyira megtetszett az ötlet, hogy pénzt adott a fiataloknak az induláshoz, egyben felvállalta a mentorálásukat is. Ezzel a befektetéssel állhatott pályára a vállalkozás, aminek az appját ma már mintegy száz amerikai iskola 500 ezer hallgatója használja. Az alkalmazás elfogadottsági szintje is emelkedett, megközelíti az 50 százalékot.

A Pocket Pointshoz azóta 1200 kereskedő csatlakozott, köztük olyan ismert nevek, mint a Pizza Hut, vagy a Starbucks, valamint néhány webáruház is. Ezek a partnerek a biztosított kedvezményekért cserébe hirdetési felülethez és potenciális új vásárlókhoz jutnak.

Mindeközben a fiatalok újabb befektetési köre 1,5 millió dolláros extra tőkét fialt, a vállalkozás ma már 20 főt tart el teljes munkaidőben. A startup néhány hónap leforgása alatt havi ötszámjegyű bevételre tett szert, és a forgalom nagyjából minden hónapban megduplázódik, bár még nem érték el a nyereségességi szintet. Az üzleti modell részeként január óta hirdetési díjat és társulási díjat kérnek a rendszerhez csatlakozó vállalkozóktól.

A Pocket Pointsszal a tanulmányaikat felfüggesztő alapítóknak ma már igazán nagyszabású terveik vannak: első körben az USA-n belül szeretnék elérni, hogy minden ottani diák csatlakozzon, majd utána jöhet a világ meghódítása is.

Mobilitás

Linus Torvalds eligazította a generatív mesterséges intelligenciát

Már nagyon hiányzott a megfelelő iránymutatás a linuxos közösségnek.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.