Amikor egy vállalat vagy márka nevében elindul egy új Facebook oldal, az üzemeltetők egyértelmű célja, hogy minél több követőt elérjenek. De vajon egyértelmű út ehhez a macskás videók megosztása, vagy épp a naponta tucatnyi hivatalos közlemény megjenentetése?
Beszéljünk a követőkhöz minél többet, így közvetlenebbnek tűnünk, és letaroljuk őket az üzeneteinkkel – elég sokan gondolkodnak így, amikor egy cég, márka vagy termék "nevében"  Facebook oldalt indítanak. Szerencsére manapság már konkrét statisztikák, felmérések segítenek eldönteni, mik a legjobb lépések egy Facebook oldal sikerre viteléhez. A jelszó a viralitás.

Közösségi levegőben terjed A Facebook oldalak üzemeltetői gyakran esnek abba a hibába, hogy az új felületet is csak egyfajta reklám-szócsőként használják, pedig a közösségi oldalak ereje épp a közösségben rejlik. Itt nem visz előre, ha telepumpáljuk a véletlenül beeső lájkolókat tartalommal, ekkor ugyanis még akár a meglévő rajongókat is elijesztjük, az viszont biztos, hogy továbbosztani nem fogják a tonnányi információt.

A viralitás egy könnyen kiszámolható "mérce" annak eldöntésére, mennyire hatékonyak a megosztott tartalmaink: az egyes postok lájkjait, megosztásait és kommentjeit összeadjuk, elosztjuk az oldal követőinek számával, majd megszorozzuk százzal. Kissé túl "matekosnak" tűnhet a módszer, de az alábbi infografikán máris jól látható, hogy tökéletes eszköz a posztok hatékonyságának mérésére. Nézzük csak, mit és hogyan üzennek mostanában a Facebook oldalakon... és ehelyett hogyan kéne mindezt jól csinálni.



HR-esek, a Facebookon is van határ!
Hogy ne csináljunk céges Facebook oldalt?
Facebook-kisokos: miért nem jelenik meg minden bejegyzés?


Spanyol tudósok: a túlóra nem hogy káros, hanem egyenesen építő

Ha angol tudósok jöttek volna ezzel, meg sem lepődnénk. De épp a szieszta hagyományát mind a mai napig ápoló spanyolok?!
 
Hirdetés

Hazánk régiós SolarWinds-központ lett

A SolarWinds és a RelNet megállapodása révén utóbbi magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt régiónkban a SolarWinds viszonteladói és ügyfelei számára.

Manufacture IT

Az 5G legnagyobb nyertesei az ipari vállalkozások

MEGNÉZEM »

a melléklet támogatója a Vodafone

Igen, ahogy mindenki mondja: sokba, nagyon sokba. De közel sem csak a fizetése miatt. A költségekhez hozzá kell számolni a növekvő kiválasztási költségeket – és a magas fluktuációt.

a melléklet támogatója a Mndwrk

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.