Január elejétől érhető el általánosan az Office 365 és a Microsoft 365 vállalati változataiban a Microsoft munkahelyi "fitnesz trackere".

Súlyához képest meglehetősen keveset foglalkoznak a nagyvállalati szoftverek fejlesztői olyan megoldásokkal, amelyek a hatékonyság növelését, a munkaszervezés optimalizálását nem a cél felől, hanem a munkahelyi körülmények és a munkaszervezés oldaláról közelítik meg. Pedig ez egyre fontosabb, hiszen nagyon sok alkalmazottat fenyeget a kiégés veszélye – írja a Microsoft hivatalos blogján Natalie McCullough, a Workplace Analyticsért és MyAnalyticsért felelős általános igazgatóhelyettes annak kapcsán, hogy a vállalat bejelentette: általánosan elérhető az üzleti Office 365-ben és Microsoft 365-ben a MyAnalytics szolgáltatás.

A Microsoft tavaly nyáron mutatta be preview-ként ennek megelőzésére szolgáló eszközét, a Graph-ra épülő MyAnalytics szolgáltatást (illetve a csoportmunka hatékonyságát növelni hivatott Workplace Analyticsot). A szolgáltatás mesterséges intelligencia segítségével elemzi az alkalmazott munkavégzési szokásit, és segít azt optimalizálni, illetve megtartani a munka és a magánélet közti egészséges egyensúlyt.

A személyes dashboardon mutat minden fontosat

A MyAnalytics figyeli a fontosabb munkahelyi tevékenységeket, és automatikusan gyűjti az adatokat. Mutatja naptárbejegyzések és mailek alapján a megbeszélésekre fordított teljes időt (külön azt, amit az alkalmazott nem az előkészítésre, felkészülésre fordított, hanem ténylegesen a találkozókon töltött), az elolvasott emailek arányát százalékban, valamint azt is, hogy mennyi az átlagos válaszadási idő, azaz egy levélre átlagosan mennyi idő alatt reagál.

Az elfoglaltságokat a munkacsoportban személyekre lebontva is meg lehet nézni – kiemelve piktogrammal a munka szempontjából fontos személyeket. Így az alkalmazott azt is pontosan meg tudja nézni, hogy kivel mennyi időt töltött.

Most januártól ez kiegészült azzal, hogy az OneDrive-on vagy a SharePointon keresztül elért dokumentumok szerkesztésével töltött idő is bekerül az elemzésekbe. Egyelőre a MyAnalytics azt mutatja, hogy mely dokumentumokat nyitott meg az alkalmazott OneDrive-on vagy SharePointon keresztül, és ebből hány olyan volt, melyet munkaidő után nyitott meg.

A MyAnalytics a dolgozó személyes irányítópultján jeleníti meg a elemzés eredményét grafikus formában, amiből könnyen és gyorsan le lehet olvasni, hogy hol van probléma a hatékonysággal. Emellett a szolgáltatás javaslatokat is tesz. A legkézenfekvőbb például, hogy figyelmeztet, ha munkaidő után akar valaki kollégáinak emailt küldeni.
 

A MyAnalytics felülete


A Microsoft állítja, az elemzésekhez kizárólag olyan adatokat használ fel, melyek a vállalati rendszerből elérhetők (emailek, naptárbejegyzések, Skype-hívások adatai...). Nem figyeli a számítógépen folytatott tevékenységet, és nem rögzíti a meglátogatott webhelyeket sem. Az adatokat egyébként maga az alkalmazott sem láthatja a személyes irányítópultján, csupán a belőlük készült elemzést. A MyAnalytics az elemzést is személyes információként kezeli, így ahhoz sem a rendszergazda, sem a munkahelyi vezető nem férhet hozzá.

De hogy cégszinten is hasznos legyen a szolgáltatás, az aggregált adatokból anonimizált formában összesített statisztikákat lehet készíteni a csoport és a cég tevékenységéről.

A bővítmény elsősorban vállalatoknak készült, ezért a vállalati Office 365 és Microsoft 365 (E1, E3, E5) részeként érhető el, de a nonprofit Office 365-be is beépítették.

Itt is a hatékonyságnövelés a cél

McCullough blogbejegyzésében egy tavaly nyáron kiadott Gallup-tanulmányt idéz, mely szerint a teljes munkaidőben dolgozó alkalmazottak kétharmada panaszkodott a kiégésre. Ez több tényezőre is visszavezethető, de a leghangsúlyosabb az általánosan növekvő munkaterhelés. Már nincs éles határvonal a munka és a magánélet között, amit épp a technológia tesz lehetővé. Ezzel párhuzamosan egyre több időt vesz el a kollaborációra fordított idő, a csevegés, az emailek, egyre több a meeting és így tovább.

A probléma a vállalatok szempontjából is fontos. A kiégő alkalmazottak 63 százalékkal nagyobb valószínűséggel esnek ki betegség miatt a munkából, mint akik jó kondícióban vannak – írja a Gallup tanulmánya. Emellett kevésbé hajlandók arra, hogy együttműködjenek főnökükkel az üzleti célok eléréséhez, ugyanakkor jóval valószínűbb az, hogy rövid időn belül más munka után néznek. Ez utóbbi különösen érzékenyen érinti a szervezeteket a mai munkaerőhiányos időkben.

Cloud & big data

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.