Mostantól csak a Premier ügyfeleknek jár a hibajavító kedd előzetese. Ez viszont előfizetéshez kötött – írta a Biztonságportál. A Microsoft érdekes magyarázatot adott a döntésre.
Hirdetés
 

A Microsoft évek alkalmazta azt a módszert, hogy a minden hónap második keddjén esedékes hibajavításokról kiadott egy előzetest, hogy az üzemeltetők, rendszergazdák, felhasználók felkészülhessenek a javításokra. A technikai részleteket ugyan nem közölte, de azt igen, hogy mely termékekben milyen veszélyességű sebezhetőségekre ad ki patchet. Ezeknek az információknak a birtokában lehetett tervezni, priorizálni a hibajavítások telepítését, ami nagyban segítette a kritikus üzleti rendszerek üzemeltetőit, hiszen azoknál a leállításátm újraindítást nem lehet egyik percről a másikra elvégezni.

Ez azonban mostantól megszűnt, pontosabban az előzetes közleményekhez való hozzáférést korlátozta a cég – írta a Biztonságportál.

Közlemények helyett egy üzenet

A holnap esedékes javítások beharangozója helyett a biztonsági szakemberek és üzemeltetők mindössze annyit kaptak a Microsofttól, hogy ezentúl csak az ún. Premier ügyfelek kapnak előzetes információkat. Tehát a jövőben csak azok a szervezetek tudnak a korábbihoz hasonló módon felkészülni a havi hibajavításra, amelyek fizetnek ezért az emelt szintű támogatásért. A továbbiakban ezeket az információkat nem publikálják a teljes felhasználói közösségnek. A Microsoft ANS-hez (Advanced Notification Service) kötődő információkat a jövőben a Premier ügyfelek, illetve a cég biztonsági programjaiban részt vevő szervezetek közvetlenül kapják majd meg,

A döntést Chris Betz, a Microsoft Security Response Center (MSRC) igazgatója, a cég hivatalos blogján azzal magyarázza, hogy sok nagy szervezet már nem használja az ANS-értesítőket olyan formában, ahogy azt korábban tették, mivel optimalizálták a tesztelési és patchelési eljárásaikat. Így aztán az ANS szükségtelenné vált.

A biztonsági szakértők nem örülnek

Betz magyarázata nem hatotta meg a biztonsági szakértőket. A New Context alelnöke, Andrew Storms szerint a Microsoft úgy tett lényegében fizetőssé egy ingyenes szolgáltatást, hogy arra nem volt semmiféle különösebb oka. Storms némi ellentmondást is felfedezni vél Chris Betz magyarázatában: "azt mondják, hogy már senki sem használja, közben pedig pénzt kérnek érte." Storms szerint itt inkább a költségcsökkentés állhat a háttérben.

Stroms véleményét támasztja alá az is, hogy tavaly a Microsoft jelentős átszervezéseket hajtott végre, amely során többek között megszüntette a Trustworthy Computing biztonsági csoportját. A csoportban dolgozó biztonsági kutatók egy része elhagyta a vállalatot, néhányan pedig más részlegekhez kerültek. Novemberben a Mirosoft megszüntette az a webcast is, amely a hibajavító keddekkel foglalkozott, és szakértők bevonásával elemezte a frissítéseket.

Storms szerint már csak azért is meglepő az előzetes közleményekkel kapcsolatos mostani döntés, mert a Microsoft az elmúlt időszakban sok energiát fordított arra, hogy a biztonsági közösségek kedvébe járjon, és hatékonyan támogassa a biztonsági szakemberek munkáját. Az előzetes közlemények bevezetése is ebbe a koncepcióba illeszkedett.

A Rapid7 egyik mérnöke, Ross Barrett szerint a Microsoft azt üzeni a felhasználóknak, hogy bízzanak meg a cégben, mert az mindent javít. Csakhogy ez sokkal inkább azt jelenti, hogy a felhasználók a sötétben tapogatóznak majd a javítások megjelenéséig. És ez értelemszerűen azzal kár majd, hogy a patcheket csak késéssel tudják telepíteni, hiszen a felkészülésre, ütemezésre továbbra is szükség lesz. A Microsoft egy ellenőrzési lehetőséget is kivett ezzel a kezünkből – egészítette ki Barrett véleményét Jon Rudolph, a Core Security vezető mérnöke.

A Microsoft hangsúlyozta: az előzetes közleményekhez való hozzáférés korlátozása a hibajavító keddek eddig megszokott menetét nem befolyásolja: január 13-án a cég minden ügyfele megkapja a a javítócsomagokat.

Biztonság

Ingyenes appal biztosít biztonságos forrásjelölést az Adobe

A gyártó bejelentette az Adobe Content Authenticity alkalmazás publikus bétáját, amelynek segítségével örök áron ellenőrizhetővé és kezelhetővé tennék a képek forrását igazoló metaadatokat.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.