A következő két évben a Kapsch és az MVM OVIT Zrt. alkotta konzorcium építi ki a GSM-R hálózatot Magyarországon. A Kapsch a teljes körű GSM-R technológiát, az MVM pedig a háttér-infrastruktúrát szállítja.

További részleteket tudtunk meg a nemrégiben aláírt GSM-R tenderrel kapcsolatban. Mint megírtuk, a Kapsch CarrierCom és MVM OVIT Zrt. nyerte el a magyar vasút újgenerációs kommunikációs hálózatának több,mint 900 kilométeres szakaszára szóló első ütemét. A 13,7 milliárd forintos projekt megrendelője a Nemzeti Infokommunikációs Zrt. (NISZ) a beruházást 2015 végéig kell befejezni.

Az MVM OVIT Zrt. a vasútvonalak mellett létesítendő bázisállomások lefedettségének, tartószerkezetének, áramellátásának tervezését és kivitelezését fogja elvégezni. További feladatot jelent a GSM-R hálózat központi elemeinek elhelyezéséhez szükséges építészeti tervezés és kivitelezés. Az MVM OVIT számára azért is fontos ez a projekt, mert ennek sikeres megvalósításával  komoly referenciát szerez a mobilhálózat-építésben, ezzel újabb üzleti szegmens nyílhat meg a társaság számára.

A bécsi székhelyű Kapsch közleményében tudatja, hogy az általa szállított megoldás megfelelő tartalékokkal rendelkezik a következő bővítési ütem megvalósításához is. Mint ugyancsak megírtuk a kormányzati szándék szerint a következő években legalább 2000 kilométeren épülhet tovább a rendszer. A Kapsch a nagy kapacitású GSM-R hálózatot a 3GPP Release 4 és a legújabb generációs bázisállomás technológiára alapozva építi ki. A projekt szerves részét képezi egy szolgáltatásirányító központ kiépítése is.

A Kapsch által szállított megoldás számos alkotóelemből áll – az infrastruktúrától egészen a végkészülékekig,- a lényeg, hogy ezek az elemek megfelelően működjenek együtt, akkor is ha a rendszerbe más gyártók termékei is bekerülnek.

Pontosabbak lesznek a vonatok

Az Európai Unió komoly forrásokat biztosít az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer megvalíósítására. A rendszer szabványos GSM-R átviteli módból és az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszerből (ETCS) áll. Magyarország rendszerbe kapcsolása segít abban, hogy a vasúti szerelvények haladását ne befolyásolja az egyes országok rendszereinek a különbözősége, azaz a határátlépés a jövőben nem befolyásolja a menetidőt.

A GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) rendszer egyszerre biztosítja a biztosítóberendezések és a vasúti járművek közötti adatkommunikációt és a hang alapú összeköttetést. Az eredetileg a Siemens és a Nortel által fejlesztett GSM-R hálózatok közötti roaming szolgáltatás részeként a szerelvényeken használt berendezések a határokon automatikusan állnak át a másik ország rendszerére.
 

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.