Egy éve még azt kérdeztük a csoportszinten 80 fős társaság tulajdonos ügyvezetőjétől, Salga Pétertől, hogy mennyit hozhat a denveri belépő. Mint akkor megírtuk, a tengerentúlon is lát elegendő keresletet a magyar fejlesztésű üzleti szoftvereknek a 2000-ben alakult Pannon Szoftver csoport. A vállalkozás, amely kis- és középvállalatoknak szánt saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszereket (ERP), ügyviteli szoftvereket, üzletiintelligencia-megoldásokat fejleszt, tavaly denveri székhellyel az USA-ban is céget alapított.
Egyszerű termékek, bonyolult cégháttér
"A termékeinkben az egyszerűséget díjazzák az ügyfelek" – vélekedett egy éve az ügyvezető. Amilyen egyszerűnek tartják a termékeiket, annyira bonyolultnak tűnt akkor a mögöttes cégháttér. A 2000-es indulás utáni első években még csak Pannon Szoftverként ismert vállalkozás nyolc éve úgy döntött, hogy belép a romániai piacra. A külföldi terjeszkedéshez külső forrást keresett, amit baráti, ismeretségi szálak révén egy svájci pénzügyi befektetőben talált meg. Utóbbi hozta létre a Dyntell Magyarország Kft.-t , majd a sikeres romániai belépővel a Dyntell Romaniát. Az új cég vette át a termékek itthoni forgalmazását is, a külföldi jelenlét pedig időközben néhány kisebb ügyfél révén Svájcban épült tovább. Poór Károly marketingvezető most elmondta, időközben sikerült valamelyest egyszerűsíteni a helyzetet. A tulajdonosi döntés alapján a Dyntellt elsősorban a saját fejlesztésű termékek márkaneveként használja a cégcsoport, de a forgalmazásban, legyen az a hazai, vagy a külpiac ugyancsak a Dyntell nevet viszik tovább. A fejlesztésekért viszont a jövőben is a Pannon Szoftver Kft. felel és a csoport neve is az utóbbi marad.
Amerikai útkeresés
Az amerikai terjeszkedést segítő cég a Dyntell Corp. mögött magyar magánszemélyek mellett két amerikai állampolgár is van, akiknek a szakmai ismereteken felül a kapcsolati tőkéje jelent sokat. A cég tapasztalatai szerint az ottani piacon a hagyományos marketingeszközökkel nagyon lassú lenne a fejlődés. A Dyntell belépőként a mikrovállalkozásoknak szóló ügyviteli, ajánlatadó és számlázó rendszerének amerikai változatával a 1clickbusiness-szel jelent meg az USA piacán. Azóta már kapható az ottani piacon a termék professzionális verziója is, ami iránt főleg a könyvelő cégek mutatnak érdeklődést. A nyár folyamán pedig egyelőre pilot projekt keretében már találtak vevőt a komplex vállalatirányítási rendszerükre is.
A bevételeik az ottani piacon egyelőre még néhány millió forintban mérhetők, de jövőre már főleg az ERP-rendszereknek köszönhetően legalább félmillió dolláros forgalommal számolnak. Az amerikai piacra lépésüket a Transnational Perpectives nevű tanácsadó cég segíti, amely többek között a Subway gyorséttermi láncot hozta Magyarországra. A terjeszkedés most regionális partnerek keresésével folytatódik tovább, az első fecske a Custom Software Systems, amely vállalta az ERP-rendszer ottani támogatását is.
Ukrajna keresztülhúzta a keleti terveket
A külföldi terjeszkedés további álllomásai között említette tavaly Salga Péter Oroszországot, illetve a Közel-Keletet. Az előbbit elbizonytalanította az ukrán válság, az utóbbinál egyelőre a kapcsolatépítésnél tartanak.
A csoportszinten mintegy 800 millió forintos árbevételű társaság időközben beszállt a Google Glass alkalmazások fejlesztésébe is, ahol főként a logisztikai kereskedelmi területen látnak maguk számára piacot. Az okosórák is felkeltették a fejlesztők figyelmét, itt a vezetői információs alkalmazásokra lehet elegendő kereslet.
A japán bölcsesség ereje: emberség a technológiai megoldások mögött
A globális válság súlyosan érintette az office piacot, ami a GLOBAL-UNION Kft. tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100 százalékos magyar tulajdonban álló vállalat azonban a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak