Pont ezt az iparágat kerülné el a teljes világgazdaságot átható digitalizációs trend? Konferencia, melyen kiderül, mit keresnek a bitek egy fizikai élményeken alapuló világban.

Új gazdasági szegmens a Bitport rendezvényportfóliójában: turizmus, vendéglátás, szállodaipar. 2022. május 5-én a budapesti Aquaworld Resortban a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, valamint a Szallas Group szakmai támogatásával szervezi meg lapunk a Futourism 2022 konferenciát. Bár a cím általában a turizmusra utal, első körben a szállodaiparra koncentrálunk.

Jelen és jövő egy napba sűrítve

Tapasztalataink szerint egy konferencia akkor érdekes, ha fel tudja tárni a jelen problémáit, és azokra releváns megoldási javaslatokat tud felvonultatni; valamint képes felvillantani a jövőben várható trendeket. Ennek szellemében állítottuk össze szakmai partnereinkkel a Futourism 2022 programját. A digitalizáció maga is egy edukációs folyamat, és ennek részévé kívánjuk tenni a konferenciát, ahol a hallgatóság a mai legjobb gyakorlatokkal találkozhat.

A hazai szállodaipar szereplői jól látják: a digitalizáció jön – és az győz, aki a legjobban felkészül. A pandémia utáni időszakban számtalan problémával kellett megküzdeniük a szállodáknak. Krónikussá vált a munkaerőhiány, és eközben a vendégek részéről is új igények jelentkeztek. Kézenfekvőnek látszott, hogy a hotelek az üzemeltetési folyamatok optimalizálásában éppúgy, mint a vendégélmény kiteljesítésében bevessenek digitális megoldásokat. Ez azonban közel sem egyszerű: mint egy, az iparágat jól ismerő szakember mondta, hosszú edukációs folyamatra van szükség, hogy a digitalizáció ebben az iparágban kiteljesedjen.

Az internet jóvoltából ma már minden turisztikai attrakció nemzetközi, legalábbis régiós piacon verseng, ezért meghívtuk néhány környező ország szakmai szervezeteinek vezetőit, hogy segítsenek elhelyezni a magyar szállodák felkészültségét a régiós piacon. Emellett jó gyakorlatokkal is gazdagítják a hazai szakmai közönség tudását. A konferencián kerül bemutatásra a régió szállodaiparának digitalizációs szintjét kutató eddigi legátfogóbb felmérés is a Szallas Group jóvoltából.

A plenáris után két szekcióban folyik majd a munka. Az Üzemeltetés szekcióban lesz szó többek között PMS-ek hatékonyságáról és hasznáról (Kökény László, Corvinus Egyetem), arról, hogy milyen fejlesztési és üzemeltetés-könnyítési lehetőségeket tár fel, ha egy hotelben üzembiztos és biztonságos vezeték nélküli hálózat működik (Galló Zsolt, Wellness Hotel Katalin), illetve a felhőszolgáltatások helyéről a szállodaiparban (Gyepes Máté, Aruba Cloud). Varga Csaba, a Danubuis Hotels HR-igazgatója viszont arról is beszél, hogy milyen humán feltételei vannak a digitalizációnak, és hogy azokat hogyan lehet megteremteni. A KViHotel igazgatója, Palicz Péter előadásából kiderül, hogyan működik a gyakorlatban egy teljes egészében mobil appba "gyömöszölt" hotel.

A Vendégszerzés, vendégélmény szekció azokkal a digitális csatornákkal foglalkozik, melyeken keresztül a hotel egyre gyakrabban találkozik potenciális és valós vendégével. A szekcióban olyan, nagyon is gyakorlati témák kerülnek elő, mint hogy mitől lesz vendégcsalogató egy szálloda honlapja (Heredy Csilla UX-kutató, a BME és az NKE tanára), mit és hogyan lehet a marketingtevékenységből automatizálni (Kiss Attila, Mndwrk Zrt.), miért nem futurisztikus elképzelés, hogy egy hotel mesterséges intelligenciát használjon vendégei jobb kiszolgálására, hogyan kell működtetni egy jó contact-centert, és abban mi lehet a szerepe egy csetbotnak (Takács Zoltán, Invitech).

Az iparág jövője – ahogy a szakma látja

A szakmapolitikáról is lesz szó. A népszerű turisztikai podcast, a Dunakavicsok két házigazdája, Kovács Balázs és Nagy-Szász István szállodaipari szakemberek segítségével Duna-régiós kitekintéssel áttekintjük az irányadó fejlesztési stratégiák szerepét és jövőképeit. Szó lesz többek között az elmúlt év tavaszán kiadott Turizmus 2.0 turisztikai stratégia digitalizációra vonatkozó célkitűzéseiről, a nemzetközi hálózatok fontosságról, valamint a poszt-covid időszakot meghatározó megatrendekről és hajtóerőkről. Panelbeszélgetések résztvevői az újturizmus digitalizált világában való sikeres helytálláshoz szükséges recepteket is kicserélik egymással, illetve megosztják hallgatóságukkal..

A konferencia záró plenárisában két, mindenkit égetően érintő kérdés kerül terítékre. Az egyik az adatbiztonság és az adatkezelés megfelelősége (GDPR), amely az adatalapú gazdaság kulcskérdése. Erről többek között a terület egyik legjobb hazai szakértője, dr. Bárányos Krisztina tart előadást. A hatékony folyamatokkal sokat lehet nyerni, de egy komolyabb biztonsági incidenssel sokat is lehet veszíteni.

A másik kulcskérdés: a fejlesztések finanszírozása. A konferenciát záró előadások pályázati és banki források szerzéséhez adnak hasznos tanácsokat. Erről többek között Morvai Zsolt, a Takarékbank nagyvállalati és projekt finanszírozási területet vezető igazgatója, tart előadás.

A programot folyamatosan bővítjük. Részletes információkat, regisztrációs lehetőséget a Futourism 2022 honlapján találhatnak az érdeklődők.

Piaci hírek

Mélyütést mér az online azonosításra a deepfake

Egy biztonsági vállalat kísérletében 10-ből 9 rendszer elhasalt a szakemberek manipulált felvételekkel végrehajtott tesztjén.
 
Veszélyek garmadája bújik meg a webes alkalmazások és az alkalmazásprogramozási interfészek közötti forgalomban. Ezek kiszűrésére és hatástalanítására szerencsére egyre hatékonyabb eszközökkel rendelkezünk.

a melléklet támogatója a Balasys

A Világgazdasági Fórum figyelmeztetése szerint jelentős szakadék tátong a C-szintű vezetők és az információbiztonságért felelős részlegek helyzetértékelése között.

A járvány üzleti vezetőt csinált a CIO-kból

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.