A Horizon Worlds világát népszerűsítő képek és demók eddig kiábrándítóan festenek, és az sem világos, hogy a Meta vezetői ezt ugyanúgy érzékelnék, mint az egyszeri felhasználók.

A Meta-Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg kedden tett közzé egy képernyőképet a Horizon Worlds alkalmazásról, miután éppen bejelentették a VR-játék franciaországi és spanyolországi megjelenését ünnepelve. A képen a már ismert Zuckerberg-avatár a semmi közepén áll a párizsi Eiffel-torony és a barcelonai Sagrat Cor templom kezdetleges makettje előtt, a felhasználók pedig azóta is tárgyalják, hogy az egésznekolyan hatása van, mint egy évtizedekkel ezelőtt kiadott videojátéknak. Röviden, a páratlanul immerzívnek kikiáltott alkalmazást megint úgy sikerült megjelenítni, ami ezekhez a jelzőkhöz képest minimum csalódást keltőnek hat.

A Forbes tegnapi véleménycikkében már azt tárgyalja, hogy a Meta metaverzumával valahogy mindig ez történik: a Horizon Worlds a mai elvárásokhoz képest már a kezdetektől borzalmasan nézett ki, és ez alig javult valamit az évek során, nem beszélve a halott szemű, láb nélküli, a Nintendo korábbi próbálkozásaira emlékeztető avatárokról. Igaz, hogy a virtuális valóságról nyilván nehéz a lényeget jól közvetítő, kétdimenziós állóképeket készíteni, és a VR grafikai szempontból még deklaráltan elmarad a legmenőbb PC-s vagy konzolos játékok, de a Horizon Worlds ettől még a VR alkalmazások világán belül sem tűnik valami vonzó ajánlatnak.

A dolog annál érdekesebb, mert a Meta eddig már több mint 10 milliárd dollárt égetett el a metaverzum VR-központú változatának fejlesztésére, sőt még a Facebook anyavállalatának a nevét is megváltoztatták, hogy erősítsék az arculatot. A Forbes szerint ha a Meta befektetői és a cég vezetői is azt gondolják, hogy a metaverzum az elkerülhetetlen jövő, akkor nem teljesen világos, hogy miért tesznek folyamatosan közzé a 2008-as PlayStation Home-nál gyengébb anyagokat, és hogy mindez hogyan hat a feltételezett bizalomra. Feltételezve, hogy a metaverzum és a web3 többről szól, mint blokklánc-ingatlanok és NFT-k eladásáról az üres virtuális világokban.

Ha legalább jól nézne ki

Arra már eddig is sokan rámutattak, hogy a jelek szerint Metának a jelek szerint még mindig nincs túl sok fogalma a metaverzum gyakorlati megvalósulásáról, bár arra tette fel a jövőjét, hogy saját szabályaival és szabványaival alapvető hatást gyakorol majd erre a területre. A felvázolt metaverzumos vízióhoz azonban sokkal közelebb állnak azok a már létező és működő játékok, mint a Minecraft, a Roblox, a Fortnite vagy akár a GTA Online. Közben a Meta-Facebook a lankasztó demóiban azt erőlteti, hogy az emberek tömegei nyilván üzleti megbeszélésekre vagy pingpongozásra használnák a virtuális valóságot, miközben virtuális árucikkeket tukmálnak rájuk és kereskedelmi célú megfigyelésnek vetik alá őket.

A visszajelzések alapján akár már ki is jelenthető, hogy a Meta 10 milliárd dolláros befektetése eddig rosszabb eredményeket produkál más alkalmazásokénál. A Meta üzleti modelljében pedig annyi negatív hatás jelentkezik egyszerre, hogy nem sok jóval kecsegtet, ha a társaság kevésbé érti a saját metaverzumos jövőképét, mint bármelyik versenytársa. Itt érdemes megjegyezni, hogy egyetemi kutatók már bemutatták, miként lehet egy primitív VR-játékban mindössze 5 perces játékidő alatt vagy két tucatnyi adatpontot begyűjteni a felhasználókról (ehhez képest sehol sincsenek a jelenlegi böngészők és okostelefonos appok), sőt javaslatokat is tettek a személyes adatok védelmét célzó technikákra.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.