Egy amerikai cég összeállította a legnépszerűbb ATS szoftverek és felhős szolgáltatások listáját. Ezek a HR-esek CRM-jei.

A vállalatok jó ideje küzdenek azzal, hogy szempontjukból alapvetően keresletivé vált a munkaerőpiac: több az eszkimó, mint a fóka. A felsőoktatási intézmények nem tudnak annyi végzős informatikai szakembert kibocsátani, amennyit a piac ne tudna felszívni.

Az új területekre, például a big data jelegű analitikára sok esetben más pályákról, például kutatóintézetekből csábítanak elméleti szakembereket, matematikusokat, fizikusokat, hogy némi átképzés után munkába állítsák őket. Egyre népszerűbbek az olyan online szakoktatással foglalkozó cégek is, melyek a cégek szakember-igényeihez igazított tanfolyamaikkal olcsóbban és gyorsabban képeznek szakembereket, mint a hagyományos felsőoktatás. Jól mutatja az igényt a Sebastian Thrun által alapított Udacity sikere, amelyet egy tavaly novemberi körben már 1 milliárd dollárra értékeltek a befektetők (a stratupról egy kattintásnyira írtunk bővebben).

Nagy a nyomás a HR-en

Az IVSZ évek óta mantrázza, hogy a krónikus munkaerőhiány már a hazai IKT ipar növekedését gátolja, de a probléma nemzetközi. A Cisco egy tavalyi becslése szerint például csak IT-biztonsági szakemberből hiányzik legalább egymillió világszerte.

Ebben a helyzetben a toborzásért – és persze a keresleti piacon – a munkaerő megtartásáért felelős HR osztályokra nagyon nagy teher hárul. Ma már nem elég csupán a jó kapcsolatrendszerre hagyatkozni. Még a kisebb cégek is egyre gyakrabban alkalmaznak informatikai eszközöket a potenciális jelöltek nyomon követésére, és a cégen belüli karrierutak tervezésére, a juttatási csomagok kidolgozására, a dolgozói elégedettség visszamérésére és így tovább.

Ezek az ún. ATS alkalmazások (Applicant Tracking System), melyekkel alapesetben potenciális jelölteket lehet nyomon követni, az önéletrajzok és egyéb információk szerint előszűrni, illetve felvételük után a belső karrierjüket is figyelemmel kísérni. Az ilyen alkalmazások alapesetben arra alkalmasak, hogy központosítsák a potenciális jelöltekről begyűjtött információkat, és különböző elemző módszerekkel egyfajta előszűrést végezzenek. Vannak olyan ATS-ek is, amelyek a HR-folyamatok közel teljes spektrumát lefedik, és még a bérszámfejtéssel is összedrótozhatók.

Ezeket használják a világban

A vállalati szoftverek értékelésére szakosodott Capterra az ATS alkalmazásokról is évente készít rangsort különböző kritériumok alapján. Figyelembe veszik például az ügyfelek és a felhasználók számát, a felhasználói értékeléseket, sőt a szállító cég méretét is. Ezek alapján áll össze egy húszas lista. Az alábbiakban erről szemezgetünk.

Az idei listavezető a Bullhorn Applicant Tracking System lett. Az 1999-ben alapított Bullhorn felhős szolgáltatásként kínálja. Az ATS különlegessége, hogy integrálták a cég CRM rendszerével. Minden fontosabb funkció megtalálható benne a jelentkezők kezelésétől az interjúmenedszmentig. Fontos eleme, hogy integrálható közösségi oldalakkal, elsősorban a LinkedIn-nel.

A cég ingyenes demót biztosít. A bevezetéshez és oktatáshoz webináriumoket, élő online képzéseket biztosít, de vállalja a helyszíni kiszállást is. A szolgáltatáshoz 7×24 órás támogatás is jár. Legnagyobb felhasználó a fejvadász cégek. A felhasználói vélemények a kezelhetőségét ellentmondásosan ítélik meg, ki bonyolultnak tartja, ki a testre szabhatóságát és a sokoldalúságát dicséri. Jelenleg mintegy 7 ezer ügyfele és 100 ezer felhasználója van.
 

Capterra ATS rangsor 2016
Create your own infographics

Az Oracle Taleo felhős szolgáltatását értékelték a második legjobbnak, ötezer ügyfele és mintegy 40 ezer felhasználója van. Funkcionalitása szűkebb, mint a Bullhorné, kifejezetten a tehetségmenedzsmentre koncentrál. Előnyeként a gyorsaságát, a kezelhetőségét emelték ki a felhasználók. Sokak szerint azonban nagyon nehéz konfigurálni, és az integrálása sem épp egyszerű feladat. Egy véleményező szerint kisebb szervezeteknek drága annak ellenére, hogy van kkv-knak szánt változata. Az Oracle implementációs módszertant és eszköztárat, valamint best practice-eket is ad a szolgáltatáshoz.

Népszerűek a friss húsok

Viszonylag friss szereplője az ATS piacnak a Greenhouse. A 2012-ben alapított cég azonban olyan ügyfelekkel büszkélkedhet, mint az Airbnb, Booking.com vagy a TripAdvisor. A Greenhouse technológiai platformként határozza meg magát, amelynek elsődleges célja a toborzásoptimalizálás. A különböző elemzések alapján az ún. adatvezérelt toborzást lehet vele megoldani. Ahogy a Bullhorn esetében, itt is fontos elem a közösségi oldalak integrációja. A szolgáltatás a belső HR-folyamatokat is támogatja. Ára évi hatezer dollár fölött indul. A Greenhause-nak jelenleg 1300 ügyfele van, és több mint 200 ezren használják.

Jóval olcsóbb a kkv igényeire kihegyezett negyedik helyezett, a Newton: alapára havi 350 dollár. Ennek megfelelően a cégnek sok ügyfeléhez (több mint ötezer) képest viszonylag kevés (40 ezer) felhasználója van. Szintén felhős szolgáltatás közösségi oldalak integrálási lehetőségével, amely böngészőben fut lényegében bármilyen rendszeren és eszközön. A felhasználói vélemények az egyszerűséget és a rugalmas méretezhetőséget emelték ki. Szintén dicséretet kapott intuitív felülete. Szintén lefedi szinte a teljes HR-folyamatot, a toborzást és a belső HR-tevékenységet egyaránt. A Newton Software is fiatal cég, 2009-ben alapították.

Az ötödik legnépszerűbb a JobScore (2004-ben alapítottak), melynek ingyenes változata is van. Az alapár egyébként havi 49 dollár, ami azonban csak néhány funkciót biztosít. A teljes változat ára havi 250 dollár. A teljes toborzási folyamatot lefedi. A rendszerből a meghirdetett pozíciók egy kattintással publikálhatók különböző állásportálokon, valamint közösségi oldalakon. Van benne eszköz a toborzási kampányok elemzésére, a beérkező önéletrajzok előfeldolgozására.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.