A szolgáltató részvényei nem viselték túl jól az előfizetői tábor apadásáról szóló híreket.

Hatalmas "vérengzést" hozott a Wall Streeten tegnap az, hogy a Netflix héten közzétett negyedéves jelentéséből kiderült, a streamingszolgáltató felhasználói tábora a várt 2,5 milliós növekedés helyett 200 ezres csökkenést produkált az év első három hónapjában.

A kedden még 350 dollár környékén járó részvények szerdára 220 dollár közelébe zuhantak. A nagyjából 37 százalékos bukta a cég tőzsdei történetének legfeketébb napjaként értékelhető. A tegnapi eset kiváló példája annak, mennyire ingatag lábakon áll egy olyan technológiai vállalkozás megítélése, ahol a befektetők szinte kizárólag a felhasználói létszám bővülését és az ebből fakadó növekedési potenciált figyelik.

A Netflix - több más hasonló szolgáltatóval együtt - nagyot nyert a világjárványon. Az otthonukba kényszerített emberek rákaptak a netes mozizásra, így a cég jobbnál jobb eredményekkel tudta elkényeztetni a részvényeseket. A koronavírus enyhülése, az infláció világszinten tapasztalható megugrása, illetve Oroszország ukrajnai inváziója ugyanakkor véget vetett a diadalmenetnek.

Radikalizálódnak

Ahogy tegnap mi is beszámoltunk róla, a csalódást keltő adatokra a Netflix radikális lépések bejelentésével igyekezett reagálni. Ennek egyik fele a jelszómegosztás korlátozásáról szól. Mostanáig ugyanis a cég jótékonyan eltűrte, hogy a fiókadatok megosztásával sokan jogosulatlanul élvezték szolgáltatását. A lazaságnak azonban rövid időn belül vége lehet: a várhatóan jövőre élesedő szigorúbb rendszertől a Netflix azt reméli, hogy a nagyjából 100 millióra taksált "ingyenélők" legalább egy része átterelhető lesz fizetős csatornákra.

Talán ennél is komolyabb irányváltást jelent a cégnél a reklámokkal kapcsolatos hozzáállás változása. A hirdetésmentességre korábban kiemelten büszke Netflixnél ugyanis szinte biztosan érkezik egy olcsóbb, de cserébe reklámokkal dúsított előfizetői konstrukció. Ez szintén a bevételi forrásokat gazdagíthatja azzal, hogy olyanok is hajlandóak lesznek csatlakozni, akiket a normál, egyébként az utóbbi években folyamatosan és jelentősen emelkedő havi díjak elriasztanának.

A tőzsde első reakcióját látva azonban mindebben egyelőre kevéssé hisznek a befektetők.

Konzumer tech

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.