Megkapják a légi tesztekhez szükséges engedélyeket a Samson Sky Switchblade, amelyre már előjegyzéseket is elfogadnak a gyártó oldalán.

Az amerikai szövetségi légiközlekedési hatóság (FAA) megadja a próbarepülésekre szóló engedélyt a Samson Sky nevű vállalkozás Switchblade prototípusának. Ez egy közúti forgalomban is működő, háromkerekű jármű, amelyik képes a függőleges fel- és leszállásra (VTOL), illetve a repülésre, fejlesztői pedig már 14 éve dolgoznak a rajzfilmekbe illő koncepció gyakorlati megvalósításán. A megoldás érdekessége, hogy a Switchblade egyetlen gombnyomással változtatja magát repülőgéppé, a két különböző közegben pedig rendre 200 és 260 kilométer per órás sebességgel tud utazni.

A bőven 4 ezer méter fölé emelkedő, kétszemélyes repülő autó mindezekkel együtt sem nagyobb egy hagyományos családi szedánnál, vagyis ha egyszer tényleg kereskedelmi forgalomba kerül, akkor a tulajdonosai a megszokott parkolóhelyükön vagy garázsukban is tarthatnák. Legalábbis akkor, ha kifizetik érte azt a 170 ezer dollárt, amibe a Switchblade modellek valószínűleg kerülnek majd; a gyártó egyébként már előrendeléseket is elfogad az oldalán, mi egyelőre ingyenes, de az első nyilvános repülést követően 2 ezer dollárt kell letétbe helyezniük a megrendelőknek.
 


A kommentárok kiemelik, hogy akármilyen érdekes technológiák jelennek meg ezen a területen, valószínűleg a kereskedelmi forgalmazásra kész repülő autók megjelenésére egy darabig még várnunk kell. Az első 5-600 darab Switchblade piacra kerülését például 2022-re tervezték, de a típus eddig hivatalosan csak a kifutón száguldozott, ezen kívül biztosra vehető, hogy a tulajdonosoknak pilótaengedélyre is szükségük lesz a röpködéshez. De még az olyasmi sem világos, hogy egy ilyen járműre hogyan lehetne vagy kell majd biztosítást kötni, esetleg külön csomagokat kell fizetni a kétféle üzemmódhoz.

Konzumer tech

Sztrájkba kezdenek a videójátékok szinkronszínészei az MI miatt

A hollywoodi színészek és a játékkészítő stúdiók képviselői közel álltak a megállapodáshoz, ám a generatív algoritmusok jelentette problémákat egyelőre nem sikerült megnyugtatóan rendezni.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.