A városállamban már folyik az önvezető autók tesztje, most a buszokon a sor. A cél a járműforgalom csökkentése.
Hirdetés
 

Az autonóm járműveket már többfelé is a közúti forgalomban próbálgatják, ez alól pedig Szingapúr sem kivétel, ahol idén nyáron megkezdődött az önvezető taxik tesztje. A városallam a Föld legnagyobb népsűrűségű országa, ahol nagyjából 7700 ember él minden négyzetkilométeren – ez még a budapesti népsűrűségnek is jóval több mint kétszerese, nem beszélve a 106 fős országos magyar átlagról. Nem csoda, hogy minden lehetséges módon igyekeznek kordában tartani és csökkenteni a járműforgalmat, amihez az autonóm közlekedési eszközöket is felhasználnák.

A buszok is önállósodnak

A szingapúri szárazföldi közlekedést felügyelő hatóság a hét közepén egy Facebook-posztban tette közzé, hogy együttműködési megállapodást kötött az NTU egyetemmel, amelynek értelmében a kínaiakkal közösen már önvezető autóbuszokat is tesztel majd. Bár a becslések szerint a helyi lakosok negyedének van csak saját autója, a helyszűke és a munkaerőhiány miatt az autonóm járművekkel operáló tömegközlekedés így is jelentősen csökkenthetné a rendszerek terhelését.

A tesztek első körben két darab elektromos hibrid busszal indulnak, de a hosszú távű cél egy olyan rendszer kifejlesztése, amely utólag felszerelt szenzorok segítségével központilag irányíthatná a már meglévő járműveket, alkalmazkodva a sajátságos helyi közlekedési és időjárási viszonyokhoz. A 12 méter hosszú buszok egyelőre csak egyetlen útvonalon közlekednek majd, az NTU és egy innovációs park között.

A szerdán aláírt megállapodás alapján a tervezési és fejlesztési munka azonnal megindul, arra azonban még nincs pontos időpont, hogy az első járművek ténylegesen mikor kerülhetnek az utakra. Az együttműködés ugyanakkor kiterjed a vasúti hálózatra is: az NTU bevonásával olyan ellenőrző rendszert fejlesztenek, amely képes valós időben monitorozni a vasúti infrastruktúrát, támogatva a megelőző jellegű karbantartási munkákat.

Az oroszok is kísérleteznek

Az önvezető autók éles tesztje már augusztus óta zajlik Szinagpúrban. A taxik rendszerét fejlesztő egyik vállalat, az amerikai nuTonomy azóta már egy balesetet is összehozott: valamelyik járműve sávváltás közben egy teherautóval csattant össze, az esetet azóta is vizsgálják. A munka ezzel együtt tovább zajlik, a tervek szerint már 2018-ra teljes önvezető flottát üzemeltetnének az Ázsia legfejlettebb országának tartott városállamban, amely gazdasági mutatóit tekintve Japánt, Dél-Koreát és Hongkongot is megelőzi.

Eközben az online keresőjéről ismert Yandex a Kamazzal, a Daimler AG-val és az orosz állam által támogatott NAMI kutatóintézettel állt össze kis méretű önvezető autóbuszok fejlesztésére, a maga részéről a számítógépes érzékelés, a mesterséges intelligencia és a beszédfelismerés területén szerzett tapasztalataival támogatva a járműfejlesztőket. A NAMI tájékoztatása szerint a teszteketjövőre kezdik el, legelső körben valódi forgalom nélküli területen.

Cloud & big data

Drágálljuk őket és félünk tőlük, de nagyon érdekelnek

Természetesen az okos otthoni eszközökről van szó, amelyekkel kapcsolatban itt a legújabb fogyasztói felmérés.
 
Hirdetés

Megvédhetjük adat-önmagunkat?

Változnak a védelmi képességeink és a lehetőségeink is, ami miatt új játékszabályokat kell írnunk. Erről is szól majd a minden eddiginél pörgősebb és interaktívabb, megújult ITBN CONF-EXPO.

Hirdetés

Így tervezzünk IAM projektet – A kiemelt jogosultságok menedzsmentje

A kiemelt jogosultságok kezelésének legégetőbb kérdései, hogy hol vannak az informatikai rendszerek kritikus pontjai, kiknek van hozzáférése ezekhez, illetve mennyire tartjuk lojálisnak őket ahhoz, hogy rájuk bízzuk az érzékeny adatainkat és az üzletmenet folytonossága szempontjából létfontosságú rendszereink működését.

Az IT feladata a technológiahasználat leegyszerűsítése – lenne. A technológiához való hozzáférés biztosítása és felügyelete azonban megbonyolítja a dolgokat. Vajon át lehet vágni a gordiuszi csomót?

a melléklet támogatója a Balasys

ÉLŐBEN SIÓFOKRÓL

SAP NOW Hungary:
technológia és HR-víziók

Az SAP kétnapos rendezvénye az idén is követhető a Bitporton!

TOVÁBB A KÖZVETÍTÉSRE >

Reakció „A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál” című cikkünkre, amely a CIO Hungary 2018 konferencia tudásmegosztást segítő programjának tapasztalatait foglalta össze.

A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.