A kontinensnyi ország második legnagyobb telkójánál történt súlyos incidens. A vizsgálatok még tartanak, de akár 10 millió ügyfél személyes adata is illetéktelen kezekbe kerülhetett.

Kifinomult és sajnálatos módon sikeres internetes támadás áldozátává vált Ausztrália második legnagyobb telekommunikációs vállalata, az Optus. Minderről a Singapore Telecommunictions tulajdonában lévő cég vezérigazgatója számolt be a nyilvánosságnak.

Kelly Bayer Rosmarin mindenekelőtt csalódottságának és sajnálatának adott hangot, hogy az eset megtörténhetett. Az akcióval kapcsolatban azonban a folyamatban lévő vizsgálatokra hivatkozva elég szűkszavúan nyilatkozott. A támadás nagyságrendjét jól érzékelteti, hogy az előzetes becslések szerint a legrosszabb forgatókönyv esetén a hekkerek akár 9,8 millió ügyfélfiók adatához is hozzáférést szerezhettek. Ez a mennyiség ugyanis számosságban megközelíti az ország felnött lakosságának a felét.

A vélhetően külföldről indított kiberbiztonsági incidens következtében a támadók a cég adatbázisából többek között lakcímekhez, jogosítvány- és útlevélszámokhoz is hozzájuthattak. A vezérigazgató ugyanakkor azt mondta, hogy semmi nem utal arra, hogy a behatolók bankszámlaadatokat vagy jelszavakat szereztek volna. A rendőrség és a biztonsági szakértők még vizsgálják a támadást, amelyről az Optus múlt hét végén már tájékoztatta ügyfeleit.

A vállalatvezető arra is ígéretet tett, hogy amint feltárják az érintettek pontos körét, őket közvetlenül tájékoztatni fogják arról, hogy pontosan milyen típusú személyes információk kerültek illetéktelen kezekbe Ausztrália valaha volt egyik legsúlyosabb adatlopási incidensében.

A múlt péntenek tartott online sajtótájékoztatón a vezérigazgató azt is elmondta, hogy nagy távközlési vállalatként rendszeresen ki vannak téve a hekkerek próbálkozásainak, amelyeket eddig a cég sikeresen visszavert. Ez a mostani azonban több szempontból is más volt, mint a korábbi kísérletek. Ezek közül a legfontosabb eltérés pedig sajnálatos módon az akció eredményessége volt.

Biztonság

Meglepetés: nem tesz jót az MI-chatbotok túlhasználata

Még az OpenAI tudósai szerint sincs jó hatással az emberre, ha a kelleténél többet beszélget a robotokkal.
 

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Mit tartogat a jövő ebben a rendkívül dinamikusan fejlődő környezetben?
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.