Aki ejtette le, vesztette el – vagy éppen lopták el tőle – mobilját, tabletjét, tudja: ezek a katasztrófák még a leggondosabb használatnál is bekövetkezhetnek. Sokan ezért inkább kompromisszumot kötnek: olyan eszközt vesznek, ami ugyan nem elégíti ki az igényeiket, de nem bánkódnak, ha történik vele valami. Pedig van más lehetőség is.
Biztosítás – biztonság
Egyre gyakoribb, hogy a mobiltelefonok vagy táblagépek – melyek manapság a legfontosabb személyes infokommunikációs eszközeink – több százezer forintos értéket képviselnek. A Telenor éppen ezért kiterjesztette készülékbiztosítási szolgáltatásait.
Maga a szolgáltatás 2017 októbere óta létezik, de míg korábban csak a hűségidős előfizetéssel vásárolt készülékekre kínálta a szolgáltató, november végétől mindenki köthet készülékbiztosítást, aki új telefont, tabletet vagy bármilyen, saját IMEI (International Mobile Equipment Identity) azonosítóval rendelkező készüléket vásárol a szolgáltatónál, ha ahhoz havidíjas előfizetés is tartozik.
A díjak sávosan változnak a Telenor kínálta három biztosítási csomag, illetve a készülék árának függvényében. De nemcsak a klasszikus káresetekre lehet biztosítást kötni, hanem a gyártói garancia is meghosszabbítható így.
A legolcsóbb, Basic csomag, amelyet havi 390 forinttól kínál a szolgáltató, a készüléket érő véletlen sérülésre, a kijelző betörésére, rongálódásra nyújt védelmet. A Medium induló ára 550 forint, a káresemények körét kiterjeszti a lopásra (gépkocsi feltörés, betöréses lopás, rablás, zseblopás, kifosztás) is. Az Extra csomag, melynek induló ára 650 forint, mindezeken felül a gyári garancia leteltét követő 365 napon belül a készülék belső meghibásodására és párásodására is biztosítást nyújt. Ez utóbbi esetek gyakoribbak, mint gondolnánk: sokan vannak, akik akár a fürdőszobába is magukkal viszik a készüléket, nem gondolva arra, hogy a párás levegő néhány hónap alatt tönkreteheti a készülékek belső fém alkatrészeit vagy az érintkezéseket.
A díjak a biztosított készülékek listaárával sávosan emelkednek, és minden esetben tartalmaznak önrészt is. Például egy 70 ezer forintnál drágább, de 130 ezer forintnál olcsóbb készülék esetében a legnagyobb, Extra csomagot választva 2090 forint a biztosítási díj 15 ezer forintos önrész mellett. Ugyanez a Basic csomag esetében 1190 forint havidíjat jelent 13 ezer forintos önrésszel.
Biztosítás – kényelem
Egy biztosításánál kulcsfontosságú lehet a szolgáltatás kényelme, azaz hogy egy káresetnél mennyit kell talpalnia az ügyfélnek ahhoz, hogy érvényesítse a biztosítást. A Telenor szolgáltatásával erre sem lesz gondja senkinek.
A kárbejelentés teljes folyamata letudható egy díjmentesen hívható telefonszámon, azaz nem kell személyes bemenni és sorban állni egy ügyfélszolgálaton. A meghibásodott készüléket futárszolgálat szállítja a szervizbe és vissza. És ha az ügyfél igényli, a javítás idejére a Telenor cserekészüléket is biztosít; ha pedig nem javítható, vagy ellopták, pótolja lehetőség szerint azonos típusú új, felújított vagy egyéb hibátlan készülékre.
Fontos azonban tudni: ha bűncselekmény miatt sérült meg, vagy tűnt el a készülék, a biztosítás érvényesítéséhez rendőrségi feljelentést kell tenni. Biztosítást legfeljebb 500 ezer forintot nem meghaladó listaárú készülékre lehet kötni. A részletes feltételeket a Telenor oldalán olvashatja.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak