Komoly gyártókapacitást kíván gründolni magának a bajor startup, hogy elsők között álljon készen flottája, amint adottak lesznek a feltételek ahhoz, hogy röpködő taxik sötétítsék el az eget.

A német Lilium Air Mobility vezérigazgatója által felvázolt tervek szerint a cég megkezdi egy évente 400 elektromos hajtású kisrepülőt előállítani képes gyártási infrastruktúra kialakítását. Ez nem csupán a közlekedés forradalmasításán dolgozó startup flottaigényét elégítené ki, mivel a legyártott gépekből más, hasonló szolgáltatást kínáló partnereknek is értékesítenének.

A cég élére augusztusban kinevezett, korábban az Airbusnál dolgozó Klaus Roewe a Reutersnek nyilatkozva elmondta, hogy a projekt megvalósítását nagyban segítené, ha állami, régiós fejlesztési forrásokat tudnának bevonni, ezért ezek elnyeréséért mindent meg fog tenni.

Amennyiben sikerül megtervezni és kiépíteni egy 400 repülőgépre vonatkozó, a teljes ellátási láncot is magában foglaló termelési rendszert, az jó alapot ad ahhoz, hogy a későbbiekben ezt egyszerűen máshol (a nagy piacok közelében) lemásolva lehessen bővülni.

A Lilium az elektromos függőlegesen fel- és leszálló (eVTOL) járművek egyre zsúfoltabb piacán versenyez, miközben a piacosítást a még megoldásra váró technológiai nehézségek (például az akkumulátorok területen) és gazdaságossági problémák mellett a régiónként eltérő és nem feltétlenül rugalmas szabályozói környezet is nehezíti.

A német cég a friss hírek szerint Floridában tervez egy regionális közlekedési hálózatot beindítani, de mellette a most beharangozott gyártói kapacitással kiszolgálnák olyan vállalatokat is, amelyek saját teher- vagy utasszállítást végeznének a Lilium Jetnek nevezett gépekkel.

Egyre közelebb a távlati célokhoz

A bajorországi központtal működő startup egyébként már 2019-ben sikeresen tesztelte az öt utasát akár 300 kilométeres távolságra is elszállító kisrepülő prototípusát. A cég már akkor arról beszélt, hogy fejlesztése olyan előrehaladott állapotban van, hogy simán készen áll a kereskedelmi utazások indításához elengedhetetlen hatósági hitelesítési folyamatra.

Szintén három évvel ezelőtt hangzott el, hogy a társaság 2025-re indíthatja be a légi fuvarmegosztásos szolgáltatását, amelynek keretében egy London és Manchester közötti utazást 70 dollárnak megfelelő díjért lehet majd igénybe venni. Ezzel kapcsolatban a mostani bejelentés kapcsán nem hangzottak el újabb információk, de újabb három év elteltével biztosan kiderül majd, sikerült-e beváltani a 2019-ben tett ígéreteket.

Piaci hírek

Az Apple-nél is belátták, hogy vége az eddigi világnak

A WSJ szerint eldőlt, hogy az Apple elviszi Kínából a termelésének egy jelentős részét, bár a jelenlegi gazdasági helyzetben ez rendkvül nehéz feladatnak ígérkezik.
 
Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.