A blogbejegyzés szerint a három panaszos az angol Foundem árösszehasonlító oldal, a francia Ejustice.fr igazságügyre szakosodott keresőszolgáltatás, valamint a Ciao From Bing árukereső portál.
A sorok között | A Foundem és az Ejustice szerint a Google hátrányos megkülönböztetéssel szerepelteti oldalaikat a találatok között, ők egyenesen az Európai Unió illetékes szerveihez fordultak. A Ciao pedig, amely kezdetben még Google AdSense partnerként működött, ám 2008-ban megvásárolta a Microsoft, a Google szerződési feltételeiben foglaltakat kifogásolja. Ők a német trösztellenes ügynökséghez nyújtották be panaszukat, amely így közvetve került az EU szakembereihez.
A Google közleménye szerint "innentől szokott következni a tényfeltáró szakasz, mi pedig készséggel állunk a kérdések elé. Meggyőződésünk, hogy minden tevékenységünket a törvényes keretek között végezzük, megfelelve minden uniós versenyszabályozásnak. Szívesen beavatjuk a vizsgálódókat termékeink és technológiáink működésébe."
Julia Holtz, a megvádolt keresővállalat vezető versenyügyi tanácsadója is kifejtette véleményét. Szerinte, bár mindhárom ügy, bár némileg más problémával indít, mégis egységesen azt a kérdést teszi fel: a Google valóban mindent megtesz-e azért, hogy elfojtsa és visszaszorítsa a konkurenciát. Holtz szerint természetesen nem erről van szó, igyekeznek minden ilyen irányú megkeresést meghallgatni, és konstruktívan állni a felvetett kérdésekhez.
Rájuk jár a rúd | Márpedig szükség is van a Julia Holtz által említett empatikus hozzáállásra, mert a mostanihoz hasonló antitröszt-keresetek egyre gyakoribbak a Google körül. Németországban a múlt hónapban is három antitröszt-támadást kaptak, ebből egyet a Microsoft, egyet az Euro-Cities AG térképszolgáltató, egyet pedig két médiakiadó indított. A kiadók vádja az volt, hogy a Google jogtalanul jelenít meg máshonnan származó hírrészleteket a Google News oldalon. A Microsoft a Google hirdetési szolgáltatásai előtt elfogadandó szerződések versenyellenes mivoltát kifogásolta, az Euro-Cities pedig a Google Maps ingyenességében látja a hibát, ami így ellehetetleníti a konkurencia fizetős megoldásait.
Ehhez hasonló vádakra a keresőóriásnak továbbra is fel kell készülnie, hiszen piaci dominanciája sokak szemét szúrja. A ComScore kimutatásai szerint januárban a Google az amerikai keresési piac 65,4 százalékát tudhatta magáénak, ezt az eredményt a Yahoo 17, a feltörekvő Bing pedig 11,3 százalékkal követte. Európában ráadásul még kiélezettebb a helyzet, a Google erőfölénye itt még magasabb.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak