Minimum a Google kulturális státuszát veszélyezteti, hogy a Z generációsok újra a keresés szót használják a keresésre, de jól jelzi a technológia és a felhasználói viselkedés változásait is.

A Merriam-Webster kiadó majdnem 20 évvel ezelőtt, 2006-ban jelentette be, hogy tárgyas igeként is felveszi szótárába a "google" szót, amit az emberek már széles körben használnak az interneten való keresésre (lásd: guglizás). Ez meglehetősen nagy mérföldkő volt a Google történetében, amennyiben a márkanév ilyen formában is beépült a fehasználók szókincsébe, bár az akkori beszámolók szerint a vállalatnál nem fogadták a dolgot kitörő örömmel, mivel az ilyen elnevezésekhez később nehezebb feladat lesz védjegyeket rendelni.

Mindenesetre a Google azóta a világ egyik legnagyobb és legjövedelmezőbb vállalkozásává vált, és a hírek szerint ma már másféle problémái vannak, a legfiatalabb generáció ugyanis újra a "search" (keresés) szót használja az online információgyűjtésre. A Business Insider a Bernstein Research befektetőknek szóló elemzésére hivatkozva számolt be róla, hogy az 1997 és 2012 között született Z generáció, amely már jellemzően az okostelefonokon és alkalmazásokon keresztül tanulta meg használni az internetet, többé nem "guglizik".

Biztosak benne, hogy ez nem véletlen

Ahogy a Z generációs fogyasztók közül egyre többen nőnek fel és válnak a gazdaság fontos szereplőivé, úgy válhat a dolog egyre keserűbbé a Google számára. A szóhasználatuk ugyanis megerősíti azokat a korábban is közölt megfigyeléseket, hogy sokan közülük a TikTokon nézegetnek híreket, étterem- és szállodaajánlásokat, vagy kedvenc tartalomkészítőik véleményét olvassák az új termékekről, ahonnan aztán közvetlenül átléphetnek vásárolni a szóban forgó brandek alkalmazásaiba és weboldalaira, teljesen kihagyva a képletből a Google-t.

A cikk szerint a "de-verbing" (kb. eligétlenedés) azt sugallja, hogy a Google már nem egy mindenütt jelenlévő erő az online térben, és a "google" ige is könnyen arra a sorsra juthat, mint a "yahooing", ami éppen annak felbukkanásakor kopott ki a felhasználók beszédéből. Az elemzők úgy látják, hogy a világháló léptékéből fakadó hálózati hatások, illetve az ezzel összefüggő technológiai előnyök tekintetében sem érdektelenek az ilyen trendek, és ha az új nemzedék elhagyja a szót, az a technológia és a felhasználói viselkedés továbblépését jelzi.

Közösség & HR

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.