A Merriam-Webster kiadó majdnem 20 évvel ezelőtt, 2006-ban jelentette be, hogy tárgyas igeként is felveszi szótárába a "google" szót, amit az emberek már széles körben használnak az interneten való keresésre (lásd: guglizás). Ez meglehetősen nagy mérföldkő volt a Google történetében, amennyiben a márkanév ilyen formában is beépült a fehasználók szókincsébe, bár az akkori beszámolók szerint a vállalatnál nem fogadták a dolgot kitörő örömmel, mivel az ilyen elnevezésekhez később nehezebb feladat lesz védjegyeket rendelni.
Mindenesetre a Google azóta a világ egyik legnagyobb és legjövedelmezőbb vállalkozásává vált, és a hírek szerint ma már másféle problémái vannak, a legfiatalabb generáció ugyanis újra a "search" (keresés) szót használja az online információgyűjtésre. A Business Insider a Bernstein Research befektetőknek szóló elemzésére hivatkozva számolt be róla, hogy az 1997 és 2012 között született Z generáció, amely már jellemzően az okostelefonokon és alkalmazásokon keresztül tanulta meg használni az internetet, többé nem "guglizik".
Biztosak benne, hogy ez nem véletlen
Ahogy a Z generációs fogyasztók közül egyre többen nőnek fel és válnak a gazdaság fontos szereplőivé, úgy válhat a dolog egyre keserűbbé a Google számára. A szóhasználatuk ugyanis megerősíti azokat a korábban is közölt megfigyeléseket, hogy sokan közülük a TikTokon nézegetnek híreket, étterem- és szállodaajánlásokat, vagy kedvenc tartalomkészítőik véleményét olvassák az új termékekről, ahonnan aztán közvetlenül átléphetnek vásárolni a szóban forgó brandek alkalmazásaiba és weboldalaira, teljesen kihagyva a képletből a Google-t.
A cikk szerint a "de-verbing" (kb. eligétlenedés) azt sugallja, hogy a Google már nem egy mindenütt jelenlévő erő az online térben, és a "google" ige is könnyen arra a sorsra juthat, mint a "yahooing", ami éppen annak felbukkanásakor kopott ki a felhasználók beszédéből. Az elemzők úgy látják, hogy a világháló léptékéből fakadó hálózati hatások, illetve az ezzel összefüggő technológiai előnyök tekintetében sem érdektelenek az ilyen trendek, és ha az új nemzedék elhagyja a szót, az a technológia és a felhasználói viselkedés továbblépését jelzi.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak