Egy átfogó nemzetközi kutatás arra jutott, hogy sok régióban megállt, sőt néhol csökkent is az átlagos idő, amennyit az emberek naponta a közösségi média bugyraiban töltenek.

Érdekes meglátásokkal szolgál a GlobalWebIndex nemrégiben publikált tanulmánya a közösségi média használatával kapcsolatban. A londoni székhelyű kutatócég Social Flagship Report elnevezésű kutatásához 45 ország összesen több százezer internetezőjét kérdezte meg a témában. Bár Magyarország nincs a lefedett térségek között, a globális trendek számunkra is tanúságosak lehetnek.

Ami sok az sok

Úgy tűnik, van az a szint, ami már telítettséget jelent a felhasználók jelentős részének. A válaszokból ugyanis az szűrhető le, hogy elsősorban a fejlett, szaturált piacokon a tavalyi adatokhoz képest visszaesett a közösségi hálózatokra fordított napi átlagos idő. Ez ugyan a 45-ből csak 20 országra igaz, de így is intő jel lehet a Facebooknak és társainak, miszerint nem fog az idők végezetéig nőni az igény a szolgáltatásaikra.

 

A naponta átlagosan közösségi médiával töltött idő változása régiók szerint (Forrás: GlobalWebIndex)

 

A megkérdezettek 98 százaléka mondta azt, hogy az elmúlt hónapban használta valamelyik közösségi hálózatot, azaz manapság internetezőnek lenni egyet jelent a social media használatával. Világszinten jelenleg átlagosan 2 óra 23 percet töltünk hírfolyamok, twittek böngészésével, lájkolással, hozzászólások írásával, képek, videók nézegetésével. Ez az egyébként megdöbbentően nagy időtartam nagy különbségeket mutat régiós bontásban. Észak-Amerika és Európa a legvisszafogottabb (2 óra alatti használattal), míg Latin-Amerikában és a Közel-Keletet és Afrikát jelentő EMA régióban élők bőven 3 óra felett fecsérelnek el ilyesmire a napjukból.

A világcsúcsot viszont jelenleg egy ázsiai ország, a Fülöp-szigetek tartja, ahol 4 órát egy még egy percet szórakoznak el naponta. A spektrum másik oldalán a kimért japánokat találjuk. A szigetországban mindössze 45 perc jut átlagosan ilyesmire. A hagyományosan rengeteget dolgozó japánoknál egyébként az is csökkentheti a statisztikát, hogy a világ egyik legöregebb társadalmáról van szó, miközben ez a téma leginkább a legfiatalabb korosztályokat érinti, érdekli.

Miért csinálod ezt?

A számos egyéb területre kiterjedő kutatásban megvizsgálták azt is, milyen mozgatórugók állnak a hátterben, amelyek miatt az emberek ennyien és ilyen sokat használják a közösségi médiás csatornákat. Itt is olyan folyamatokat lehet találni, ami arra utal, hogy az elmúlt években átpozícionálódott ezeknek a platformoknak a szerepe.

A leggyakoribb motivációk a közösségi oldalak használatánál (Forrás: GlobalWebIndex) 

 

Miközben korábban egyértelműen a barátokkal, ismerősökkel való kapcsolattartást említették legtöbben a használat indokaként, a 2019 elején begyűjtött válaszok már a hírfogyasztás és információszerzés elsőbbségét mutatják. Igaz, a vezető motívumok között nincs nagy különbség. A vicces tartalmak keresése és a szimpla unaloműzés majdnem ugyanannyira fajsúlyos szereplő ebben a történetben.

Közösség & HR

Bekeményítenek az internetes óriások az új hongkongi törvény miatt

A különleges státuszt élvező kínai régióban múlt héten lépett életbe az új törvény, amely komoly büntetéssel fenyegeti az "államellenes terroristákat" és a kormányzati adatkéréseket megtagadó internetes cégeket.
 
Már Budapesten is van olyan előadás, amit wifihálózat és mobiltelefon segítségével tettek interaktívvá.

a melléklet támogatója a TP-Link Magyarország

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.