A keresőóriás is elkezdi használni a vizuális megkülönböztető jelet azért, hogy a felhasználók tudják, valóban az van a "vonal másik végén", akinek mondja magát.
Hirdetés
 

Hamarosan feltűnnek az első kék pipák a Gmailben – közölte a levelezőszolgáltatást üzemeltetető Google tegnap. A vállalat bejegyzése szerint mindez segíti a küldő fél személyazonosságának ellenőrzését, ami remélhetőleg csökkenti a különböző levélben terjedő csalási és adathalászati kampányok eredményességét.

Az autentikációt jelző kék pipa minden olyan szervezetnél automatikusan megjelenik majd, amelyek elfogadták és teljesítették a Gmail rendszerébe 2021-ben bevezetett Brand Indicators for Message Identification (BIMI) funkció feltételeit. A BIMI megköveteli a küldőktől, hogy erős hitelesítést alkalmazzanak, logójukat pedig külön igazolni kell ahhoz, hogy azt a fiók profilképeként megjeleníthessék.

Amennyiben egy ilyen feladótól érkezik üzenet, a kék pipa fölé navigálva a kurzort egy külön magyarázat is felugrik, miszerint "ennek az e-mailnek a feladója igazolta", hogy a használt domén és logó a tulajdonában van.

A funkció a héten mindenhol élesedik, így a kék pipára vágyó Workspace- és Google-felhasználók elkezdhetnek ismerkedni a BIMI feltételeivel, amennyiben eddig ezt nem tették meg.

Mindenki pipál

A kék pipáról mostanság leginkább az azt az elsők között bevezető Twitter kapcsán hallhattunk. A közösségi oldalt tavaly év végén átvevő Elon Musk alig néhány hónap alatt teljesen és többször is felforgatta a megkülönböztető jelzések meglévő rendszerét. 

Musk a kék pipákat nemrégiben elvette mindenkitől, aki ezt korábban alanyi jogon kapta (mert valóban ő az a politikus, művész, újságíró stb., akinek a fiók mondja magát), és mostantól már csak az előfizetőknek jár ez a privilégium. Sőt, a nagyobb szervezetek, vállalatok maguk is osztogathatják a pipákat. Igaz, ehhez mélyen a pénztárcába kell nyúlni.

A megoldás ráadásul nem is egyedi. A Meta például idén februárban jelentette be, hogy megkezdte a Meta Verified nevű havi előfizetéses szolgáltatás tesztelését, amelynek keretében 12-15 dollár rendszeres hozzájárulás fejében többek között eredetiséget igazoló kék plecsnit is kap Facebook- és Instagram-profilja mellé.

Konzumer tech

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.