Nem minden változik aranybányává, amihez a Facebook nyúl. Legalábbis ezt mutatja, hogy a közösségi hálózat körülbelül egyévnyi működés után leállítja podcastos szolgáltatásait. A hírt a Bloombergnek az anyavállalat Meta erősítette meg. A nyilatkozatból kiderül, hogy jövő hét elején már nem lehet újabb adásokat felvinni a platformra, június 3-án pedig mindent eltávolítanak.
A hangos szolgáltatások egyéb vetületei, a rövid anyagokra kitalált Soundbites és az általános központként funkcionáló Audio hub "valamikor az elkövetkező hetekben" kerül lakat alá. A Live Audio Rooms szolgáltatás pedig beolvad a Facebook Live tartalmai közé. Hazai felhasználóknak mindez persze nem jelent majd hatalmas változást, hiszen az említett szolgáltatások jobbára csak az Egyesült Államok területén működtek.
A fentiek kapcsán érdemes feleleveníteni a Meta szóvívőjének még áprilisban tett nyilatkozatát, miszerint a tavaly indított audio szolgáltatásokat pozitívan fogadta a közönség. A bezárásról szóló híreket azzal kommentálta a cég, hogy szeretnének a "legjelentősebb élményekre" koncentrálni. Ami magyarra fordítva annyit tesz, hogy a vállalat nem lát annyi lehetőséget ebben a szegmensben, mint a kiterjesztett- és virtuális valóság által uralt, mostanában gyakran emlegetett metaverzumban. Illetőleg fontos feladat lenne a Facebooknál az is, hogy az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő TikTok térnyerését valamiképpen megállítsák.
Sok a jóból
A podcastos terveknek nyilván nem tett jót az sem, hogy a területen már bőven akadnak beágyazott, komoly felhasználói bázissal, széles repertoárral rendelkező riválisok (elég csak az Apple-t és a Spotify-t említeni). A hangos közösségi csevegésre kitalált Clubhouse sikerét pedig nem csupán a Facebook irigyelte meg, de egy sor másik szereplő is igyekezett meglovagolni a trendet azzal, hogy saját megoldással állt elő (Twitter Spaces, Reddit Talk stb.). Egy ilyen sűrű mezőnyben pedig még egy akkora behemótnál sem garantált a siker, mint amilyenné a Facebook vált az elmúlt évtizedben.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak