A norvég központú Visma Csoport vette meg a Számlázz.hu 50 százalékos tulajdonrészét.

Eladták az egyik legnépszerűbb, jelenleg mintegy 100 ezer ügyféllel rendelkező magyar online számlázó szolgáltatás, a Számlázz.hu 50 százalékos tulajdonrészét. A vevő a norvégiai Visma Csoport, amely a skandináv régió vezető szolgáltatója az üzleti szoftverek és e-kereskedelmi informatikai fejlesztések területén – adta hírül közleményben a magyar cég.

Bővítéshez kellett a friss erő

A Számlázz.hu az új tulajdonossal magyar kkv-k ügyvitelét támogató informatikai és pénzügyi szolgáltatások elindítását tervezi. A cég közleménye szerint az együttműködés eredményeként az ügyfelei hamarosan egy sor új szolgáltatáshoz jutnak. Az 1996-ban alapított Visma ehhez jó partner. A magántulajdonban lévő vállalatnak jelenleg mintegy 8500 alkalmazottja és 760 ezer ügyféle van. 2017-ben az éves árbevétele majdnem 9,2 milliárd norvég korona volt (kb. 315 milliárd forint),

A Számlázz.hu közel egy évig tárgyalt a norvég céggel. Az ügylet tető alá hozásában tranzakciós tanácsadóként az Invescom, stratégiai tervezőként pedig Kis Ervin Egonnak, a Szek.org korábbi elnökének a tanácsadó cége, a SmartCommerce Consulting vett részt.

A vételárat a felek nem közölték, ahogy azt sem, hogy az üzlet csak a szolgáltatásra vagy az azt üzemeltető vállalkozásra, a KBOSS.hu Kft-re is vonatkozik-e. A Kft. tavalyi árbevétele egyébként közel 330 millió forint volt (míg 2016-ban csak 205 millió), de az a nyilvánosan elérhető beszámolóból nem derül ki, hogy ez csak a Számlázz.hu-ból származik, vagy más tevékenységekből is.

Az e-számla egyik élharcosa volt

A Számlázz.hu 2005 óta működik. Az e-kereskedelem terjedésével párhuzamosan futott fel. 2013-ban még mindössze hétezren használták a szolgáltatást. Az utóbbi egy évben közel duplázódott az ügyfélszám, ma már 100 ezer regisztrált felhasználó állítja ki a szolgáltatásban a számláit. Azt azonban, hogy ebből mennyien fizetnek is a számlázóért, a cég nem közli. Nagyon sok mikrovállalkozás igényét valószínűleg az ingyenesen elérhető szolgáltatáscsomag is kielégíti, amely nem tartalmaz e-számla lehetőséget, és csak a folyó pénzügyi év számláit tárolja.

A szolgáltatás sokat tettek a még öt éve is gyerekcipőben járó e-számlázás elterjesztéséért az Ecommerce Hungary elődjével, a Szek.org-gal karöltve. Akkoriban az e-számla használata legfeljebb ezrelékekben volt mérhető.

A számlázóoldal folyamatosan fejlesztette a szolgáltatását. A törvényi megfelelés előírásainak követésén túl 2017-ben elindították az automatikus bevételkezelő szolgáltatásukat, az Autokasszát, amely a beérkező utalásokat és a kiállított számlákat automatikusan összevezette, így a cégvezetőnek vagy a pénzügynek nem kellett bogarászni, hogy vajon az adott összeggel melyik számlát egyenlítették ki. (Ehhez természetesen a számlavezető fióknak is támogatnia kellett a szolgáltatást.)

Erős konkurenciát kaptak

Az online számlázó a közlemény szerint az új tulajdonos belépésével szintlépésre készül, Magyarországon még nem létező szolgáltatásokat kíván bevezetni a következő három évben. Azt, hogy a továbblépéshez tőkeerős partnerre lesz szükség, részben a piaci kényszer szülhette.

Időközben ugyanis komoly konkurensei támadtak a mind a mai napig Stygár László alapító-tulajdonos által irányított szolgáltatásnak. Az OTP Bank például az idén év elején indította a vállalkozói számlához kínált eBIZ szolgáltatását, amely például ingyen kínálja az e-számla készítésének lehetőségét, a számlák fizetettségi státuszának nyomon követését vagy a költségszámlák kezelését, amiért a Számlázz.hu-n fizetni kell.

Cloud & big data

Egyre kilátástalanabbnak tűnnek a Tesla robotaxis tervei

Kiderült, hogy a teljes önvezetésből már megint nem lesz teljes önvezetés, de a beszámolók szerint nem ez lehet az egyetlen probléma a júniusban bemutatkozó szolgáltatással.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.