A HERE üzletágért állítólag több érdeklődő, többek között az Uber, is bejelentkezett.
Hirdetés
 

A Nokia a mobilkészülékektől való szabadulása óta fellélegzett és egyre stabilabb üzletmenetet produkál. A finn vállalat három pillérre helyezett üzleti stratégiája eddig működni látszott: a hálózati infrastruktúrát tervező, gyártó, szállító Networks egyértelműen a legerősebb a három közül, ami mellett a HERE a térkép alapú üzletért, a Technologies pedig a kísérleti szoftverekért, hardverekért az újító ötletekért felel.

Eladó a HERE!

Mindezek ellenére az a hír járja, hogy a Nokia megbontaná ezt az egységet és keresi annak a lehetőségét, hogy túladjon a térkép üzletágon. A Bloomberg által szállított információk még konkrét érdeklődőket is említenek: a vevőjelöltek között ott van a gépjármű megosztási platformjáról elhíresült Uber, bizonyos magánbefektetők, sőt, német autógyártók egy csoportja is felmerült lehetséges érdeklődőként. A Nokia állítólag a jövőben sokkal inkább a hálózati divíziójára szeretne összpontosítani és már ebben a hónapban kiderülhet a HERE sorsa.

A Nokia korábbi, még mobilokkal elért eredményeihez, de akár a többi üzletághoz viszonyítva a HERE szerény forgalommal bír. A tavalyi év negyedik negyedévében 292 millió eurós bevétel mellé mindössze 20 milliós nyereség társul, de a tendencia sem a legkedvezőbb, mivel a profit 20 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi számoktól. A 2014-es év egészére vonatkozó adatok azonban már mínuszt mutatnak: a 970 millió eurós forgalom 1,24 milliárd eurós üzemi veszteséget halmozott fel, ami még úgy is jelentős, ha a Nokia a HERE fellendülését jósolta 2015 elejére, és a Nokia összességében pozitív mérleggel bír.

A térkép üzletág tehát az azt közvetlenül támogató mobilok nélkül már nincs akkora lendületben, ennek ellenére a Nokia üzleti jelentései 2 milliárd euróra értékelik a divíziót. Ez jelentősen kevesebb annál a 8,1 milliárd dollárnál, amennyiért a finnek még 2008-ban megvásárolták a mostani HERE alapjait képező Navteq-et. A HERE egyébként elsősorban térképadatok licenceinek értékesítéséből él (az ügyfelek közt ott van az Amazon, a Microsoft és a Yahoo! is), amit tavaly 3,9 millió új járműbe sikerült eladni, szemben 2013 negyedik negyedévének 3,2 milliós eredményével.

Minden fontos platformon ott van

Az autós és nagyvállalati ügyfélkörön kívül a HERE erős jelenléttel bír a mobilos világban is, főleg azóta, hogy a Nokia törekszik az összes platformon megjelenni. A Windows Phone alap volt, de mára létezik iOS és androidos verzió is. A térképszolgáltatás egyik legfontosabb előnye a többi megoldáshoz képest, hogy offline módban is működik, ezen kívül pedig azt tudja, amit a többiek: autós, gyalogos, tömegközlekedési útvonal tervezés, közlekedési infók, érdekes helyek. A HERE közel 200 ország (köztük Magyarország) részletes térképadatbázisával rendelkezik, ebből 100-ban turn-by-turn navigációt is kínál, a közlekedési információk pedig 40 országban érhetők el.

Mobilitás

Teljes kudarcnak nevezte az amerikai exportkorlátozásokat az Nvidia vezére

Jensen Huang szerint a kínai technológia fejlődést nem sikerült megfékezni, cserébe az amerikai vállalatok teljesen kiszorulhatnak az óriási piacról.
 
Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.