A digitális hirdetési piac elképesztő tempóval bővül, ráadásul az üzletben érdekelt cégek egyre felkészültebben védekeznek.

Négy éve fordulat állt be az online hirdetési csalások okozta károkban. 2015-ben tetőzött a különböző online hirdetési trükkök okozta károk nagysága, onnantól azonban évről évre csökkent – állítja a WhiteOps nevű biztonsági cég, amely hirdetési csalások kiszűréséhez fejleszt eszközöket.

Mindez azért nagy jelentőségű, mert ezzel párhuzamosan a digitális hirdetési piac nagyon nagy tempóban nő. Bár a különböző kutatások eltérő számokat hoznak, 2015-ben a piac nagysága 170 milliárd dollár körül volt, egy évvel később pedig már a 200 milliárdot közelítette, az idei évet pedig 325-330 milliárdosra jósolják.

Felnőtt az AdTech ipar

A biztonsági cég kutatói szerint a csalások csökkenése azt mutatja, hogy az AdTech iparág szereplői felnőttek, és egyre inkább képesek megfelelő választ adni a digitális hirdetésekkel kapcsolatos biztonsági kihívásokra. Sokat javított a helyzeten az is, hogy az iparágban a korábbinál lényegesen átláthatóbb lett például a hirdetésvásárlás. Emellett az elkövetők szempontjából nőtt a kockázat: sok hirdetéscsalásban részt vett kiberbűnöző bukott le és került bíróság elé.

Bár a tanulmány szerzői erről erre nem tértek ki, de elképzelhető, hogy a csökkenéshez az is hozzájárult, hogy ezt a piacot zömében a nagy technológiai vállalatok uralják. A Google és a Facebook együttesen a piac több mint felét lehalássza, de mögöttük szorosan ott vannak a kínai óriások, az Alibaba, a Baidu, a Tencent, sőt kezdenek felzárkózni az amerikai konkurensek, az Amazon és a Microsoft is.

Ezeknek a cégeknek elemi érdeke, hogy egyre biztonságosabbá tegyék hirdetési rendszereiket. A Google közelmúltban kiadott éves biztonsági jelentésében is kiemelt szerepet kaptak a reklámokkal trükköző alkalmazások. A Play alkalmazásáruház kínálatában felbukkanó, nem kívánt hirdetéseket a felhasználók arcába toló, vagy éppen tudtuk nélkül mesterséges kattintásokat generáló adware-eket manapság ugyanolyan veszélyforrásként azonosítják, mint a vírusokat terjesztő megoldásokat, és ezért rendre komoly tisztogatásokat hajtanak végre az appok között. (Az utóbbi idők egyik nagy adware-incidenséről itt írtunk.)

 
Statista: Global Ad Fraud Spending
Infogram

A kutatók az eddigi adatai alapján készítettek egy előrejelzést is az idei évre. Ezek szerint desktopon a display hirdetéseknek mintegy 8 százaléka (2017-ben 9 százalék), a videóknak 14 százaléka (22 százalék) tartalmaz adware-t. Mobilokon érdekes módon alacsonyabb a fertőzöttség, a display hirdetéseknél mindössze 3 százalékot, az appokban futtatott videóknál 8 százalékot jeleznek előre (a webes videóknál értelemszerűen ugyancsak 14 százalék a károkozásra alkalmas videók aránya).

Biztonság

Mennyit is keres most egy IT-szakember? Itt egy válasz...

A No Fluff Jobs állásportál friss felmérése szerint továbbra is sokat, és ezt most maguk az alkalmazottak erősítették meg.
 
Hirdetés

Van olyan tanácsadó, aki pénzt hoz?!

Pedig külső szemlélőként csak annyit mutat meg, hogy miből van hiány és miből van fölösleg. Ám ha szoftverlicencekről van szó, ez százmilliókat is érhet – megtakarításban.

Érdemes-e használt szoftvert venni a vállalatnak? És ha igen, hogyan? Egy biztos, nem úgy, mint egy használt autót.

a melléklet támogatója az IPR-Insights

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.