A dél-koreai nagyvállalatok bővítették és konkretizálták azt a még év elején kötött stratégiai megállapodást, amelynek célja, hogy termékeik a lehető legszorosabban tudjanak egymással együttműködni.

A hálózatba kapcsolható otthoni eszközök, a járművek és a mobil eszközök közötti szorosabb kapcsolat megteremtésére írt alá együttműködési megállapodást a Samsung Electronics és a Hyundai Motor, amely a Hyundai márka mellett a Kia autókat is gyártja. 

Mindent mindennel összedrótoznak (drótok nélkül)

A dolgok internetében rejlő lehetőségeket kiaknázó partnerség informatikai alapját a Samsung SmartThings IoT platformja adja. Ehhez az elsősorban az otthoni eszközök távoli vezérlésére, összehangolására használt rendszerhez csatlakoznak majd a Hyunday és a Kia modern, szoftveresen definiált járművei. Utóbbi kifejezés olyan autókat takar, amelyeket a tulajdonos különböző szoftveres módosításokkal tud saját igényeire szabni. (Már amennyiben a pénztárcája megengedi, hiszen egyre több gyártó kér pénzt a digitálisan feloldható funkciókért.)

A samsungos megoldás összekapcsolása a Hyundai és a Kia következő generációs infotainment rendszerével például lehetővé teszi a tulajdonosoknak, hogy a SmartThings Find platformra támaszkodva találják meg autójukat, például akkor, ha elfelejtették, hová parkoltak. Ez a rendszer a dél-koreai mobilgyártó eszközeire és az ún. Bluetooth Low Energy (BLE) technológiára támaszkodik, ezért olyan helyen is működik, ahol nincs 4G-s vagy 5G-s lefedettség.

Az együttműködésről kiadott sajtóközlemény további potenciális felhasználói élményt növelő példaként említi, hogy a Galaxy-tulajdonosok telefonjukról tudják szabályozni az autó légkondiját, de akár a tankolás/töltés nélkül megtehető aktuális hatótávolságot is lekérdezhetik.

Sőt, a cégek a háziállatokra is gondoltak, ugyanis a tervek szerint az ő igényeiknek megfelelő körülményeket is lehet majd digitálisan kérni a platformon keresztül.

A SmartThings összedrótozása az autókkal egyben azt is jelenti, hogy hazafelé tartva a járműből is lehet az otthon uralkodó állapotokon állítani. Vezérelhető a légkondícionálótól kezdve a világításon át a légtisztítókig gyakorlatilag bármi.

Erős szövetség

A dél-koreai óriáscégek közötti együttműködés jelentőségét mutatja, hogy a Samsung a világ legnagyobb okostelefongyártója, a Hyundai pedig dobogós az autógyártók között. Ahogy a Register beszámolója kiemeli: a Samsung a mobilokon kívül internethez kapcsolódó tévéket, hűtőket, sütőket és mosógépeket is gyárt, ami ebben a kontextusban lényegesen jobb pozícióba helyezi, mint egyik legfőbb riválisát, az Apple-t.

Más kérdés, hogy az Android operációs rendszert birtokló, és a Samsunggal több fronton partnerségi viszonyban lévő Google-nél sem feltétlen tapsikolnak a szövetség láttán. A keresőóriás ugyanis egyaránt érdekelt az otthon használt okos eszközök központi vezérlésében, valamint az autós infotainment rendszerek fejlesztésében.

(Fotó: Samsung)

Mobilitás

Eladó az óriási genetikai adatbázis, kérdés, ki lesz a vevő és mit kezd vele

A nálunk is ismert 23andMe csődjét követően a tudósok remélik, hogy az új tulajdonos is hozzáférést biztosít nekik a 15 millió korábbi ügyfél genetikai adataihoz. Mások inkább amiatt aggódnak, hogy ki mindenki érdeklődhet még az értékes adatkészlet iránt.
 
Körképünkben áttekintjük, hogy szűkebb és bővebb környezetünkben mit sikerült elérni a digitális gazdaság és életvitel felé vezető úton. Spolier: nem állunk olyan rosszul, mint gondolná, és nem állunk olyan jól, mint szeretné.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.