A közösségi finanszírozás piaca már meglehetősen érett szakaszba lépett. Néhány nagy uralja a terepet, akik betonbiztosan ülnek a trónon. Egy friss vállalkozás azért megpróbálja megváltoztatni a status quót.

A jó ötletekkel, de gyenge pénzügyi hátérrel és hiányos marketingismeretekkel rendelkező reménybeli vállalkozókat próbálja elsősorban magához édesgetni egy frissen indult crowdfunding oldal. A FundThis koncepciója nem rossz, de nem lesz könnyű az érvényesülés a nagyok árnyékában.

Pénz, paripa, fegyver

Legyen szó a Kickstarterről vagy éppen az Indiegogóról, egy most induló projektnek csak akkor van esélye, ha azt egy tökéletesen felépített kampányba ágyazzák. Utóbbihoz viszont szakértelem és erőforrás is kell, ami nem áll minden ötletgazda rendelkezésére. Ezt ismerték fel a FundThis alapítói, akik partnerséget ajánlanak a reménybeli sikerhez vezető úton.

A FundThis oldalán bárki kopogtathat, akinek van valamiféle világmegváltónak gondolt ötlete. Amennyiben a cég életképesnek tartja a tervet, a vállalkozó rendelkezésére bocsátja saját grafikusát, PR-szakemberét, közösségi médiában jártas munkatársát. Sőt még valamekkora marketingbüdzsét is rak a kampányba, hogy az kellően professzionális legyen és minél több lehetséges támogatót tudjon elérni.
 


Mindezt a FundThis első körben teljesen ingyenesen biztosítja, a projektgazdának csak akkor kell fizetnie, ha sikeresen zárul a támogatási periódus. Az Elite Programnak nevezett partnerség a sima 5 százalékos platformdíjon felül további 7 százalékot visz el az összekalapozott pénzből. Az extra segítséget nem nyújtó Kickstarternél 8-10 százalék között mozog a jutalék, azaz a FundThis "fapadosan" olcsóbb, támogatással együtt viszont valamivel drágább, mint a nagy rivális. A felárban viszont benne van a kockázatmentesség is, ami a szakmai segítségen túl önmagában is vonzó lehet.

Nehéz a felszállás

Információk szerint a cég egy 500 ezer dollárral feltöltött kasszával vágott a sztoriba, amiből jó néhány projekt előfinanszírozása kijön. Az önjáróvá váláshoz viszont gyorsan érkezni kéne a sikeresen lezárt kampányoknak, ellenkező esetben az egész kártyavárként fog összeomlani.

Bármennyire is szimpatikus az elképzelés, ha tippelnünk kéne, mi azt mondanánk, hogy nincs túl sok esély a FundThis berobbanására. Ez jórészt a szegmens sajátosságából adódik. Itt a legfontosabb jellemző a méret. Ha több ember látja, több esély van összehozni az elvárt támogatási összeget. Sok más területtel szemben a crowdfunding esetében nem nagyon van tér és levegő azoknak, akik egy jó ötlettel a piac csak egy kisebb részét akarják megfogni. A Kickstarter eddig nagyjából 3 milliárd dollárt kalapozott össze mintegy 12,5 millió embertől. Ezzel nagyon nehéz versenyezni bárkinek, aki nulláról akarja felépíteni a hálózatát.

Ugyan még nagyon korai szakaszban tart az oldal, de a kezdéskor felpakolt kampányok eredményét, pontosabban eredménytelenségét látva kisebb fajta csodának kellene bekövetkeznie ahhoz, hogy a FundThis tényezővé válhasson.

Közösség & HR

TeslaMate-fiókok szivárogtatnak érzékeny információkat a Teslákról

Ez most kivételesen nem amiatt van, mert Elon Muskot nagyon leköti az X felemeléséért és a Mars meghódításáért vívott küzdelme.
 
A világ a "cloud first" stratégiát követi. Nem kérdés, hogy a IT-biztonságnak is azzal kell tartania a tempót, de nem felejtheti, hogy honnan startolt.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Jön a Clico formabontó cloud meetupja, ahol eloszlatják a viharfelhőket

Merre mennek a bitek a felhőben, ledobja-e szemellenzőjét az IT-biztonságért felelős kolléga, ha felhőt lát, lesz-e két év múlva fejlesztés cloud nélkül? A Clico novemberben fesztelen szakmázásra hívja a szoftverfejlesztőket a müncheni sörkertek vibrálását idéző KEG sörművházba.

Minden vállalatnak számolnia kell az életciklusuk végéhez érő technológiák licencelési keresztkockázataival. Rogányi Dániel és Vincze-Berecz Tibor (IPR-Insights) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 1. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.