Szeretné, hogy ruhavásárláskor ne kelljen huszonhat pólót felpróbálni ahhoz, hogy kiderüljön, melyik áll önnek a legjobban? Akár ebben is segít a Decathlon új áruháza, melyet szombaton nyitnak Budapest belvárosában. Ez lesz a lánc első belvárosi boltja, amelyben a vásárlók egyben tesztelők is lesznek. Ugyanis a Nyugati téren nyíló áruházban a sportszeráruház-lánc bevezeti a legújabb technológiai megoldásait is, a többségük olyan, amely még csak tesztüzemben működik. A magyarországi tapasztalatok alapján is dönti el majd a cég vezetése, hogy melyeket vezeti be a teljes hálózatában.
Amikor a vevő tableten kommunikál az eladóval
Az áruházban lesz például speciális lábtartáselemző eszköz, ami futás, gyaloglás közben vizsgálja lábunk és a csontszerkezetünk állapotát, és az eredmények alapján ajánl az áruház kínálatából futó- és túracipőket. Ha a vásárló kéri, az elemzést meg is kaphatja e-mailban. (Az eszközt a cég budaörsi áruházában már egy ideje tesztelik.)
Az áruházban kapható összes lábbelin olyan RFID címke lesz, amely a termékről további információkat is tartalmaz. Az infók kiolvasásához a terméket csupán rá kell helyezni az áruházban kihelyezett RFID olvasós okos padokra.
Lesz az áruházban ún. okos tükör is, ami a ruhapróbát egyszerűsíti. A tükör ugyanis ruhacsere nélkül megmutatja, hogyan festene rajtunk ugyanaz a kabát, trikó stb. más színben. Ehhez csupán ki kell választani a tükrön megjelenő menüsorból a kívánt másik színt.
Okos tükörrel egyszerűbb a színválasztás
Tükörbe épített kijelzővel szerelik fel az okos próbafülkéket, hogy ne kelljen a sorok között rohangálni, ha a felpróbált ruhából más fazont, vagy méretet keresnénk. A tükrön a teljes kínálatot végigböngészhetjük, sőt az eladó segítségét is kérhetjük, aki tabletján látja a riasztásunkat és a problémánk jellegét.
Az online értékesítés még keveset hoz
Az új áruházat bemutató satótájékoztatón Pósfai Gábor ügyvezető igazgató beszélt az online értékesítés helyzetéről is. A magyarországi hálózat másfél éve indította el webáruházát, amely jelenleg az évi 30 milliárd forintot meghaladó forgalom 3 százalékát hozza.
A holnap nyíló áruházban egyébként kombinálják a helyi és a webes vásárlást. Lesznek olyan terminálok, melyeken lehet online is vásárolni, ha például az üzletben nem található a kiválasztott termékből a kívánt méret vagy szín. Olyan, jellemzően nagy méretű és súlyú termékeknél – például futópadoknál – is ezt a vásárlási módot kell majd használni, melyekből csak mintadarabok lesznek a boltban kiállítva.
A fizetésnél egyelőre maradnak a hagyományos pénztáraknál, de más láncokhoz hasonlóan gondolkodnak az önkiszolgáló kasszák bevezetésén is.
A 2000 négyzetméter alapterületű áruház kialakításának teljes bekerülési költsége közel 400 millió forint volt. Ennek mintegy felét a digitális megoldások adták, hiszen egy hasonló méretű hagyományos üzletet 200 millióból is ki lehet hozni – mondta lapunk kérdésére Pósfai
A Decathlon hálózata idén három további áruházzal bővül: Tatabányán, Sopronban és Budapesten a Corvin Plazában nyitnak áruházat. A digitális megoldásokat is bővíteni szeretnék, és amelyek bevállnak, azokat idővel minden áruházban bevezetik.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak