Szombaton megnyílik az első itthoni digitális Decathlon. A vásárlók egyben tesztelők is lesznek.
Hirdetés
 

Szeretné, hogy ruhavásárláskor ne kelljen huszonhat pólót felpróbálni ahhoz, hogy kiderüljön, melyik áll önnek a legjobban? Akár ebben is segít a Decathlon új áruháza, melyet szombaton nyitnak Budapest belvárosában. Ez lesz a lánc első belvárosi boltja, amelyben a vásárlók egyben tesztelők is lesznek. Ugyanis a Nyugati téren nyíló áruházban a sportszeráruház-lánc bevezeti a legújabb technológiai megoldásait is, a többségük olyan, amely még csak tesztüzemben működik. A magyarországi tapasztalatok alapján is dönti el majd a cég vezetése, hogy melyeket vezeti be a teljes hálózatában.

Amikor a vevő tableten kommunikál az eladóval

Az áruházban lesz például speciális lábtartáselemző eszköz, ami futás, gyaloglás közben vizsgálja lábunk és a csontszerkezetünk állapotát, és az eredmények alapján ajánl az áruház kínálatából futó- és túracipőket. Ha a vásárló kéri, az elemzést meg is kaphatja e-mailban. (Az eszközt a cég budaörsi áruházában már egy ideje tesztelik.)

Az áruházban kapható összes lábbelin olyan RFID címke lesz, amely a termékről további információkat is tartalmaz. Az infók kiolvasásához a terméket csupán rá kell helyezni az áruházban kihelyezett RFID olvasós okos padokra.

Lesz az áruházban ún. okos tükör is, ami a ruhapróbát egyszerűsíti. A tükör ugyanis ruhacsere nélkül megmutatja, hogyan festene rajtunk ugyanaz a kabát, trikó stb. más színben. Ehhez csupán ki kell választani a tükrön megjelenő menüsorból a kívánt másik színt.

Okos tükörrel egyszerűbb a színválasztás

Tükörbe épített kijelzővel szerelik fel az okos próbafülkéket, hogy ne kelljen a sorok között rohangálni, ha a felpróbált ruhából más fazont, vagy méretet keresnénk. A tükrön a teljes kínálatot végigböngészhetjük, sőt az eladó segítségét is kérhetjük, aki tabletján látja a riasztásunkat és a problémánk jellegét.

Az online értékesítés még keveset hoz

Az új áruházat bemutató satótájékoztatón Pósfai Gábor ügyvezető igazgató beszélt az online értékesítés helyzetéről is. A magyarországi hálózat másfél éve indította el webáruházát, amely jelenleg az évi 30 milliárd forintot meghaladó forgalom 3 százalékát hozza.

A holnap nyíló áruházban egyébként kombinálják a helyi és a webes vásárlást. Lesznek olyan terminálok, melyeken lehet online is vásárolni, ha például az üzletben nem található a kiválasztott termékből a kívánt méret vagy szín. Olyan, jellemzően nagy méretű és súlyú termékeknél – például futópadoknál – is ezt a vásárlási módot kell majd használni, melyekből csak mintadarabok lesznek a boltban kiállítva.

A fizetésnél egyelőre maradnak a hagyományos pénztáraknál, de más láncokhoz hasonlóan gondolkodnak az önkiszolgáló kasszák bevezetésén is.

A 2000 négyzetméter alapterületű áruház kialakításának teljes bekerülési költsége közel 400 millió forint volt. Ennek mintegy felét a digitális megoldások adták, hiszen egy hasonló méretű hagyományos üzletet 200 millióból is ki lehet hozni – mondta lapunk kérdésére Pósfai

A Decathlon hálózata idén három további áruházzal bővül: Tatabányán, Sopronban és Budapesten a Corvin Plazában nyitnak áruházat. A digitális megoldásokat is bővíteni szeretnék, és amelyek bevállnak, azokat idővel minden áruházban bevezetik.

Piaci hírek

Trump a nem létező robothadseregnek is keresztbe tett

Eddig sem volt könnyen hihető, hogy az egyre nagyobb bajban lévő Tesla már az idén ezerszám gyártja majd a humanoid robotokat, de a kínai kereskedelmi korlátozásokkal alapanyag sem feltétlenül lesz a gyártásukhoz.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.