Az idén megjelenő iPhone 7-es okostelefonokkal kapcsolatban már menetrendszerűen érkeznek a pletykák és találgatások, amelyekből annyi már kiderült, hogy az Apple új készülékei valószínűleg nem hoznak majd számottevő változásokat a jelenlegi csúcsmodellhez, az iPhone 6S-hez képest.
Ezt sokan értelmezik úgy, hogy az Apple is feladja a tik-taknak hívott termékfejlesztési politikát, amelynek értelmében az egyik évben új dizájnokkal, a másik évben funkcionalitással adja ki a telefonokat, és amely az elmúlt időszakban a piac telítődése és az okostelefonok egyre kevésbé látványos technológiai változásai miatt már nem hoz látványos eredményeket.
Idén altatnak, jövőre kaszálnak
A tik-tak egyik előnye elvileg az, hogy vetésforgóban elégíti ki az eltérő vásárlói preferenciát, ami a mostani esetben – a kétéves ciklusokat három évesre nyújtva – azt eredményezné, hogy a laposodó iPhone-eladások ebben az évben is tovább laposodnak.
Az elemzők szerint ugyanakkor az Apple meglévő bázisának (praktikusan az iPhone-nal rendelkező felhasználóknak) nagyjából harmadáról feltételezhető, hogy vásárolna egy új Apple okostelefont, ám ez a másfél éve nagyjából konstansnak tekintett arány a következő egy-másfél évben már a 40 és 50 százalék közötti tartományba (a becslések szerint 43 százalékra) növekedhet.
A 2017-re kitolt "szuperciklus" értelme tehát az lenne, hogy a jövő évi 43 százalék sokkal nagyobb vásárlóerőt jelent az idei 33 százaléknál, így a következő jelentős készülékfrissítéssel a cég egy jóval méretesebb vásárlási hullámot lovagolnna meg, a hírek szerint már egy vadiúj OLED-kijelzős dizájnnal.
Összehasonlításképpen: e pillanatban nagyjából 575 millió iPhone-t használnak világszerte, ami jövőre 275 millió készülékcserét jelentene. Ugyanakkor valószínű, hogy az Apple arra azért felhasználja az őszi termékfrissítéseket, hogy megtisztítsa portfólióját a koloncoktól: a The Wall Street Journal forrásai szerint például nyugdíjazza a lassan eladhatatlan 16 GB-os iPhone-okat, és bevezeti a 256 GB-os modelleket.
Levegőhöz jutott a Samsung is
A Samsung Electronicstól eközben mindenki azt várja, hogy nemsokára az elmúlt két év legjobb negyedéves profit-előrejelzését teszi majd közzé, köszönhetően elsősorban a Galaxy S7 csúcstelefonok eladásainak. Az elemzők szerint az április és június közötti időszakban a dél-koreai elektronikai óriás 7,8 ezer milliárd won (6,8 milliárd dollár) nyereséget termelhet, amire 2014 első negyedéve óta nem volt példa.
Mindebből 4,3 ezer milliárd wont a Samsung mobilos részlege szállít; az üzletág már az év elején is a várakozásokon felüli eredményeket jelentett, a mostani számok pedig azt jelzik majd, hogy a Galaxy S7-tel a Samsung időlegesen kiszabadult az iPhone és a feltörekvő kínai mobilgyártók harapófogójából.
Ez persze azt is jelenti, hogy a Galaxy S7 hatása fokozatosan halványulni fog az év második felében, bár a vállalat 2016 egészére így is a működési nyereség éves szintű növekedésére számít.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak