Az egyedülálló hazai pilot projektben a Rossmann végzett próbarepülést a Savoya Park bevásárlóközpontból a III. kerület kertvárosi részére.

Logisztikai partnercége, a DODO közreműködésével drónos házhoz szállítást tesztel Budapesten a Rossmann – jelentette be az üzletlánc kedden kiadott közleményében. Eszerint a tesztelés kezdeti szakaszában azt vizsgálják, hogy milyen gyorsan képesek a drónok a megrendelések teljesítésére, mennyi időbe kerül a csomagok felhelyezése, a felszállás és a leszállás. Az első, egyelőre még rakomány nélküli tesztrepülés 14 percig tartott, amelyhez úgy jelölték ki az utat a XI. kerületből a III. kerületig, hogy az a főváros légterében, részben a Duna felett haladva nagy távolságot és változatos terepviszonyokat öleljen fel.
 


Mint kiderült, a drón 20-50 méteres magasságban, átlagosan 50 kilométer per órás sebességgel haladt, a megfelelő engedélyek birtokában és a biztonságra ügyelve. A következő tesztrepülésen már a csomagot is fognak szállítani, és ha a szabályozók lehetőséget adnak rá, akkor később megkezdődhet a küldemények tényleges kézbesítése. A magyarországi kísérlet eredményeit a DODO később a külföldön is hasznosítaná, miután a társaság 2018-ban belépett a cseh és a lengyel piacra, mára pedig Ausztriában, Bulgáriában, Németországban és Szlovákiában is jelen van.

Lassan alakulgat a drónos buli

A közlemény szerint már a Rossmann is az internetes kereskedelem egyik kulcsmegoldásaként tekint a drónos kiszállításra, és sokan a következő nagy ugrást látják a házhoz szállítás evolúciójában, ahol az ipari alkalmazás sikere megalapozhatja a drónok kereskedelmi felhasználásának jövőjét. Máshol az itteninél előrehaladottabb a dolog, amihez nyilván az eltérő szabályozásnak és piaci körülményeknek is közük van: a Walmart kiskereskedelmi lánc például már hét amerikai tagállamban vállal némi felárért drónos kézbesítést, ahol a robotok összesen 6 ezer megrendelést teljesítettek az előző év során.

Európában a svájci postát (Swiss Post) szokták emlegetni, mint olyan szervezetet, amely 2017 óta úttörő munkát végzett a drónlogisztika területén, és az egyik első olyan vállalat volt világszerte, amelyik drónokat használt laboratóriumi minták kórházak és laborok közötti szállítására. A műveletek a posta közlése szerint bebizonyították ugyan, hogy a drónok kiválóan alkalmasak speciális tárgyak sürgős szállítására, középtávon azonban nem látták nyereséges módon üzemeltethetőnek a költségintenzív eszközöket, így a projektet azóta átadták a Matternet nevű cégnek.

Piaci hírek

Ördögi körbe kerülhettek az MI-fejlesztők

Az MI-robbanás üzletileg egyre inkább fenntarthatatlannak tűnik, és a kritikusok szerint szükségszerű összeomláshoz vezet, mert a technológia eredményei nem támasztják majd alá az elkerülhetetlen áremeléseket.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.