Az amerikai kiskereskedelmi lánc már hét tagállamban vállal némi felárért drónos kiszállítást. A gépek 30 perc alatt a vásárlóhoz viszik a rendelt csomagot.

Szépen bővül a Walmart drónos kiszállítási programja. A vállalat közlése szerint immár hét amerikai államban, Arizona, Arkansas, Florida, Észak-Karolina, Texas, Utah és Virginia területén lehet választani a vásárlóknak ezt a lehetőséget. Az opció reggel 8 és este 8 között érhető el 4 dollárért. Ezért a pénzért az ügyfél által rendelt, maximum 10 font (4,5 kg) tömegű csomag fél órán belül megérkezik a címre. Ebbe a szállítási limitbe egyébként a kisebb bevásárlások során jellemzően beszerzett tételek túlnyomó része belefér.

A cég jelenleg három különböző partner bevonásával igyekszik minél jobban kiszélesíteni a lefedettséget. A DroneUp, a Flytrex és a Zipline szerkezetei egymástól merőben eltérő megoldást nyújtanak, de általában nem landol semmi a vásárló hátsó kertjében. Helyette nagyobb magasságból vagy csörlővel leengedve, vagy egy mini ejtőernyő és a gravitáció segítségével érkezik meg a természetesen megfelelően kibélelt csomag.

Bár a Walmart által lebonyolított hatalmas forgalomhoz képest elenyészőnek tekinthető a tavaly végrehajtott bő 6000 drónos leszállítás, a cég így is jelentős előnyben van legfőbb helyi riválisához, az Amazonhoz képest. Utóbbi ugyan már nagyjából egy évtizede kacérkodik a drónok használatával, ám a tényleges megvalósítás felé csak a legutóbbi időszakban tett értékelhető lépéseket. Tesztjellegű kiszállítások egyelőre csak a texasi College Stationben és a kaliforniai Lockefordban zajlanak, de az Amazon is azon van, hogy minél hamarabb bővüljön a kör.

A Föld biztosan jobban járna

A drónok használatát az elmúlt években nem csak a technológia kiforrotlansága, hanem a szabályozói környezet merevsége, sőt a fogyasztói hozzáállás is hátráltatta. A szerkezetek jelentette potenciális veszélyek mellett a lakosság egy része azt sem értékeli, ha nyugalmát felette rendszeresen elzümmögő drónok zavarják meg.

Az újszerű logisztikai megoldás elterjedése azonban a bolygó számára egyértelmű pozitívumokkal járna. A Carnegie Mellon kutatói például arra jutottak egy tavaly publikált tanulmányban, hogy a kézbesítő drónok 84 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt bocsátanak ki, mint a dízelüzemű teherautók, és nagyjából harmadával kevesebbet, mint az ugyanezt a feladatot elvégző elektromos furgonok. Az Accenture 2021-es számításai szerint a drónos kiszállítások potenciálisan évente 49 kilotonnával csökkenthetik az ökoszisztémát felborító szén-dioxid-kibocsátást.

Konzumer tech

Ördögi körbe kerülhettek az MI-fejlesztők

Az MI-robbanás üzletileg egyre inkább fenntarthatatlannak tűnik, és a kritikusok szerint szükségszerű összeomláshoz vezet, mert a technológia eredményei nem támasztják majd alá az elkerülhetetlen áremeléseket.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.