Több piacon is durván megemelte szolgáltatásai árát az Apple. Van olyan termék, amely több mint 40 százalékkal drágult. A lépés az Apple TV+-t, az Apple News+-t és az Apple Arcade-ot, valamint az ezeket tartalmazó csomagajánlatokat egyaránt érinti.
Mint a MacRumors írja, az amerikai piacon az Arcade és az News+ esetében 2019 novemberi indulásuk óta ez az első drágítás. Az Apple TV+-nél viszont egy éve már volt egy jelentős emelés: akkor az amerikai piacon 5 dollárról 7 dollárra (mínusz természetesen az a bizonyos 1 cent) emelkedett a havi egyéni előfizetési díj.
Van harminc nap a lelki felkészülésre
Az európai piacokon egyelőre nem mindenhol jelentek meg a magasabb árak. Míg Franciaországban, Belgiumban és Svájcban a szolgáltatások zöme és az összes csomag egységesen 3-3 euróval drágult, a magyar piacon egyelőre a régi árak szerepelnek az Apple ajánlatában. Igaz, itt például az Apple One prémium csomagja, melynek része az Apple Fitness, nem is elérhető.
Az USA-ban az Apple Arcade és az Apple TV+-drágult a legnagyobb mértékben 7 dollárról (természetesen: 6,99) 10-re, ami 42 százalékos drágulás. Az Apple News+-ért viszont csak 30 százalék kell többet fizetni havonta: 10 helyett 13 dollárt. Az Apple iCloud, az Apple Music és az Apple Fitness előfizetési díját egyelőre nem emeli a vállalat.
Európában picit máshol vannak a hangsúlyok (valószínűleg mások a fogyasztói szokások). Az Apple News+ ára változatlan marad, az Arcade-előfizetés 5-ről 7 euróra, a TV+-é 7-ről 10 euróra emelkedett. Az Apple Music szolgáltatást is tartalmazó egyedi, családi, valamint prémium (aminek része a Fitness is) Apple One csomagok ára egységesen 3 euróval drágult: az egyéni 20 (19,95), a családi 26, míg a prémium csomag 35 euró.
A meglévő ügyfelek kapnak 30 napot, hogy hozzászoktassák magukat a magasabb előfizetési díjhoz. Őket egyébként az Apple e-mailben is értesíti a változásokról.
A magyar piacon a TV+ és az Arcade is 2790 forint, a News+ pedig nem érhető el. Az egyedi Apple One csomag ára 4990 forint, a családi csomag kerek ezer forinttal drágább.
Egy nyereséges üzletág lesz még nyereségesebb
A drágítás indoklása egyébként egyszerű: a vállalat szeretné a lehető legjobb élményeket nyújtani ügyfeleinek, és ahhoz sok pénz kell, hogy folyamatosan biztosíthassák a magas minőségű szórakozást azáltal, hogy új tartalmakkal és innovatív funkciókkal bővítik szolgáltatásainkat.
A valóság azonban inkább az, hogy Tim Cookék szeretnék minél gyorsabban növelni a szolgáltatásból származó bevételeket. A fenti termékek pedig fontos részei ennek az üzletágának, amely a harmadik pénzügyi negyedévében (április-június) 21,2 milliárd dollár bevételt hozott. Így már az Apple második legnagyobb üzletága a közel 40 milliárdot termelő iPhone mögött.
Tehát az áremelésnek az előfizetőkkel ellentétben a befektetők valószínűleg örülnek, mert azt ígéri, hogy az amúgy is rendkívül profitábilis üzlet még több nyereséget fog termelni. Ezt a nyereséget pedig jórészt a 2 milliárd aktív Apple-eszköz tulajdonosai hordják össze.
Mint a lapok többsége felhívja a figyelmet, az Apple lépésének megágyazott az is, hogy a nagy streamingszolgáltatók (Netflix, Hulu, Disney Plus, Paramount Plus, Discovery Plus és Max stb.) már bejelentették saját áremeléseiket.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak