A Schwarz Group megmutatta, hogyan lehet tejből felhőszolgáltatást köpülni, ami Európa egyik leggazdagabb emberét, Dieter Schwarzot gazdagítja tovább.

Korábban a Bitport is foglalkozott azzal, hogy a Lidl kiskereskedelmi lánc intenzíven nyitott az IT-szolgáltatói piac felé. A kiskereskedelem mellett a hulladékgazdálkodási piacon (PreZero) is jelen lévő cégcsoport 2021-ben saját üzletágai kiszolgálására épített belső felhőt, amit fokozatosan, felvásárlásokkal is bővítve nyitott meg ügyfelek előtt.

Bár a 2023 végén önálló egységgé szervezett, jelenleg mintegy 7500 alkalmazottat foglalkoztató Schwarz Digits eredetileg a kkv-kat célozta meg, ma már olyan ügyfelei vannak, mint Németország legnagyobb szoftvervállalata, az SAP, a Bayern München futballklub vagy a hamburgi kikötő. Tavaly az egység éves árbevétele elérte az 1,9 milliárd eurót. Nagyon meredek a cég növekedési pályája, nyilatkozta a Financial Timesnak Christian Müller, a Schwarz Digits társ-vezérigazgatója, aki szerint a felhőjük legfontosabb "selling pointja", hogy minden ügyféladatot kizárólag Németországban és Ausztriában tárolnak és dolgoznak fel.

Müller szerint a csoport természetes úton jutott el addig, hogy maga is felhőszolgáltató legyen: nem akarták adataikat olyan helyen tárolni, ahol egy (külföldi) third-party szolgáltatótól függnek. És mivel olyan, a német joghatóság alá tartozó szolgáltatót nem találtak, amely minden igényüknek megfelelt volna, inkább felépítették saját felhőjüket.

Itt tárolják a kiskereskedelmi láncok hűségprogramjának összes vásárlói információját, valamint a csoport mintegy 575 ezer alkalmazottjának adatait. (A csoport kb. 14 ezer Lidl és Kaufland üzletet működtet, melyek ellátását 220 raktár segíti. Emellett a csoportnak vannak élelmiszeripari gyártóüzemei, többek között palackozott vizet, tésztát és fagylaltot is készít.) A belső szolgáltatás elindulása után hamarosan kiderült: számos német vállalkozás küzd hasonló dilemmával, így a csoport megkezdte a fölös kapacitások értékesítését.

Jó időben, jó helyen, jó érzékkel

Egy német informatikai tanácsadó cég, az Avispador tulajdonosa, Axel Oppermann azzal magyarázta a brit üzleti lapnak a vállalatóriás IT-szolgáltatói koncepciójának gyors sikerét, hogy jó érzékkel pontosan azokra az irányokra összpontosítottak, melyek az ügyfelek számára a legfontosabbak: felhő, biztonság és mesterséges intelligencia (a csoport tavaly egy konzorciummal szállt be az európai generatív MI-szcéna egyik nagy ígéretébe, az Aleph Alphába, valamint Heilbronnban egy MI-campust is finanszíroz). De legalább ennyire fontos, hogy a Schwarz Group mérete és pénzügyi ereje egyfajta biztosíték, hogy hosszú távú és stabil partnere lesz ügyfeleinek.

Ettől azonban a Schwarz Digits egyelőre legfeljebb regionális kihívója lehet a nagyoknak (AWS, Google Cloud Platform, Microsoft Azure). Legnagyobb hátránya, hogy nincs széles partneri hálózata. Az AWS-nek pl. 200 országban 130 ezer partnere segíti az értékesítést, mondta Oppermann. Azokat a (regionális) ügyfeleket viszont, melyek számára fontosak az adatvédelmi, adatkezelési kérdések, ez kevésbé zavarja, sőt! (A lokális jelenlétből eredő bizalom fontosságáról és a benne rejlő üzleti előnyről korábban egy magyar szolgáltató vezetője is beszélt lapunknak.)

(Illusztráció: Schwarz Gruppe)

Cloud & big data

A váltságdíjak csökkennek, de a stressz egyre csak növekszik

A Sophos legújabb kutatása szerint a ransomware-támadásokkal összefüggő kifizetések és helyreállítási költségek is láthatóan visszaestek 2025-ben, de a kiberbiztonsági szakemberekre egyre nagyobb pszichés teher nehezedik.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.