Mobilon már nem kezelhetjük az üzeneteinket, ahhoz minden esetben a különálló appot kell használnunk.

Mivel e sorok írójának gyakran új mobilkészülékeket kell belaknia, így ahhoz hozzátartozik a gyakran használt alkalmazások telepítése is. Ha meg akarja úszni az ember, akkor csak a legfontosabbakat teszi fel, ilyen például a Messenger is, aminek alapvető funkconalitása elérhető volt a Facebook alkalmazáson belül is. Eddig.

Kényszerű telepítés

Az éppen tesztelt LG G3 (teszt hamarosan következik) esetében ugyanis egy ideig csak a figyelmeztetés jelent meg, mely szerint a Facebook felhívja a figyelmet arra, hogy az üzenetek írásához, kezeléséhez, cseteléshez sokkal alkalmasabb a Messenger alkalmazás, amit egy gombnyomással telepíthetünk is. Eddig következmények nélkül utasíthattuk el ezt az ajánlatot, viszont most már a világ mobilos Facebook felhasználói csak úgy juthatnak hozzá az üzeneteikhez, ha telepítik a különálló Messenger alkalmazást.

Matricák, fotók és egyéb funkciók gazdagítják az önálló Messenger alkalmazást

A folyamat már áprilisban megkezdődött néhány európai ország felhasználóinál, és mivel pozitívak voltak a visszajelzések, a Facebook úgy döntött, hogy mindenkire kiterjeszti az elképzelést. Aki böngészőben, iPaden, hagyományos, nem okos mobilkészüléken, vagy Windows Phone-on használja az üzenő alkalmazást, az nem fog változást tapasztalni, viszont minden iOS, illetve Android user arra kényszerül, hogy töltse le az appot, ha eddig még nem tette volna meg.

A Facebook részéről mindez egy teljesen érthető, a szolgáltatásokat és az alkalmazásokat egyértelműsítő lépés, mivel a cég képviselői szerint a facebookozókat összezavarhatja az, hogy egyszerre akár két felületen is hozzá lehet jutni a Messenger üzeneteihez. A felhasználók (akik alapból is idegesen reagálnak a változásokra) szempontjából viszont támadható a megoldás, mivel most kettő app szükséges ahhoz, hogy elérje azokat a funkciókat, amiket eddig eggyel is megoldott.

Mindenkinek jobb lesz - állítólag

A Facebook Messengerért felelős vezetői úgy védték a változtatást a Techcrunch munkatársainak adott interjújukban, hogy az app 200 millió felhasználója naponta 12 milliárd üzenetet ír egymásnak és az a tapasztalat, hogy akik a kibővített funkciókkal (fotó, videó, hangüzenet küldése, telefonálás, stb.) ellátott Messengert használják, azok egyszerűen többet üzennek. A képlet és a cél tehát egyszerű: mindenkit átterelni a Messengerre annak érdekében, hogy még több aktív felhasználót tudjon a Facebook felmutatni.

Mivel Zuckerberg a legutóbbi üzleti jelentéssel kapcsolatban többször utalt rá, hogy a közeljövőben szeretnék termőre fordítani a Messengert, így logikus, hogy az ehhez vezető út első lépése az, hogy azokat a felhasználókat is átirányítják (még ha kényszerrel is), akik eddig jól megvoltak a Facebook appon belüli üzengetéssel.

Konzumer tech

Egyre kevésbé férnek hozzá az MI-fejlesztők a létfontosságú adatokhoz

A tartalomszolgáltatók sorra vezetik be a korlátozásokat az általuk közölt anyagok felhasználására, miközben a mesterséges intelligencia egyre többet követelne magának.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.