Az Uber taxiszolgáltatás állítólagos integrálása mindkét fél számára jövedelmező lehetne.

A Facebook erőtől duzzadó pénzügyi eredményeinek ismeretében szédítő belegondolni, hogy Zuckerberg birodalma úgy termeli a pénzt, hogy bizonyos szolgáltatásokat még ki sem használnak. Ilyen például az elsősorban piac szerzés miatt felvásárolt Instagram, vagy a saját fejlesztésű Messenger.

Taxirendelés Messengerből

A Facebookon lógó felhasználók milliói küldenek azonnali üzeneteket a chat app segítségével, ennek ellenére ez az alkalmazás önmagában még nem termel pénzt. Ha a Recode által elsőként napvilágra hozott híresztelések igazak, akkor a jövőben ez alaposan megváltozhat, mert az Uber integrálásával egy teljesen úgy együttműködés jöhetne létre.

Az Uber a világ legnagyobb értéket képviselő startupjaként a taxizás területét vette célba, és több ponton tette azt egyszerűbbé, hatékonyabbá és olcsóbbá. A hagyományos személyfuvarozást végző vállalatok által rettegett ötlet lényege, hogy az utasok nem egy központi csatornán, például operátorokon keresztül rendelnek autót, hanem egy app segítségével, és a fizetés is az alkalmazáson keresztül, elektronikusan történik.

Uber: privát sofőr az alkalmazásból

Az informátorok úgy tudják, hogy Mark Zuckerberg tapogatózó tárgyalásokat folytat Travis Kalanickel, az Uber CEO-jával, bár a hírek szerint egyelőre még csak formálódik egy esetleges megállapodás arról, hogy az Uber funkcióit beépítenék a Messengerbe. Ezzel a lépéssel a chat alkalmazás végre úgy termelne pénzt, hogy reklámok nem jelennének meg a felületeken, az Uber pedig egyik pillanatról a másikra óriási potenciális vevőkört érhetne el.

Az üzleti modell egyébként nem új, mivel a Kínában rendkívül népszerű chat program, a WeChat felhasználói már rendelhetnek az alkalmazáson belül autót a Didi Cache nevű cégtől. Egy hasonló összeborulás a Facebook és az Uber között az előbb említett előnyök mellett azt is jelentené, hogy a Facebook még több felhasználó fizetési információjával gazdagodna, amit hasznosíthatna az új termékek, szolgáltatások kifejlesztése során. A várhatóan Budapesten is megjelenő Uber pedig elérne 200 millió új potenciális ügyfelet, ami más módon nem lenne lehetséges.

A PayPaltől jött az erősítés

A Facebook folyamatosan keresi annak a lehetőségét, hogy a domináló hirdetési bevéltelek mellé más forrást is találjon. Ennek egyik jele a napokban bemutatott, és jelenleg tesztelés alatt álló „buy”, azaz vásárlás gomb bevezetése, ami a mobilos alkalmazásokban jelenne meg. A Messenger, illetve a bődületes 16 milliárd dollárért megvásárolt WhatsApp hasznosítása még hátravan, amihez viszont még június elején leigazolták David Marcust, a PayPal addigi igazgatóját.

Marcus a mobilfizetési területen szerzett tapasztalatait fogja hasznosítani elsősorban a Messengerrel kapcsolatban, hiszen ő lett a termék igazgatója. A feladata egyértelműen az app termővé tétele, a WhatsApp azonban egyelőre nem tartozik hozzá közvetlenül, mivel az üzenő szolgáltatás egészen addig megőrzi függetlenségét, míg a felvásárlás folyamata teljes egészében le nem zárul. 

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.