A játékiparban jelenleg uralkodó helyzetre fényesen rávilágít a Take-Two Interactive most bejelentett felvásárlása. A kiadó mindössze 460 millió dollárért jut a Gearbox Software stúdióhoz, amely 2021 februárjában került a most eladóként szereplő Embracer Grouphoz potom 1,3 milliárdért.
Nehéz idők
A korábban agresszív felvásárlási politikával tekintélyes fejlesztői portfóliót gyűjtő svéd Embracer videójáték- és médiaholding a piac több más szereplőjével együtt azzal szembesült, hogy a koronavírusos karanténévek lecsengésével, illetve a problémás világgazdasági környezetben már nem érhetők el a pár éve még normálisnak számító bevételi szintek.
Az Embracer ennek megfelelően átszervezésbe kezdett, ami jelen esetben komoly szervezeti fogyókúrát jelent. A cégcsoport a hónap elején vált meg a Saber Interactive-tól 274 millió dollárért. A Beacon Interactive-vel között megállapodás sem kerül az év üzlete díj jelöltlistájára, mivel korábban 500 millió feletti összegről szóltak a hírek.
Összenő, ami összetartozik
Ami a Take-Two és a Gearbox kapcsolatát érinti, az semmiképpen sem a nulláról indul, hiszen előbbi leányvállalata, a 2K adta ki a fejlesztő legnagyobb franchise-ának számító Borderlands címeit. A Take-Two az akvizícióról kiadott közleményben azt írta, hogy a szinergiák kihasználásával a növekedést hosszú távon támogató ügyletet várhatóan június végével tudják majd lezárni.
A másik fél részéről a Gearbox alapítója természetesen hasonló pozitív üzenetekkel igyekezett kommentálni a felvásárlást.
We're incredibly proud to announce we're joining the Take-Two Interactive/@2K family. pic.twitter.com/ot1gJK4TUp
— GearboxOfficial (@GearboxOfficial) March 28, 2024
Randy Pitchford néhány mondatos üzenete ugyan bármelyik PR-tankönyvben is megállná a helyét példaként, de az biztosan szívből jövő gondolat, hogy új szintre szeretnék emelni a közös munka minőségét. Utóbbi remélhetőleg elegendő lesz ahhoz, hogy a szektorban "divatba jött" elbocsátások elkerüljék a céget.
(Kép: Gearbox Software)
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak