A többek között a Borderlands fejlesztőjeként ismert Gearboxot 460 millió dollárért veszi át a Take-Two Interactive az Embracer Grouptól. Utóbbihoz viszont alig három éve még 1,3 milliárdért került.

A játékiparban jelenleg uralkodó helyzetre fényesen rávilágít a Take-Two Interactive most bejelentett felvásárlása. A kiadó mindössze 460 millió dollárért jut a Gearbox Software stúdióhoz, amely 2021 februárjában került a most eladóként szereplő Embracer Grouphoz potom 1,3 milliárdért.

Nehéz idők

A korábban agresszív felvásárlási politikával tekintélyes fejlesztői portfóliót gyűjtő svéd Embracer videójáték- és médiaholding a piac több más szereplőjével együtt azzal szembesült, hogy a koronavírusos karanténévek lecsengésével, illetve a problémás világgazdasági környezetben már nem érhetők el a pár éve még normálisnak számító bevételi szintek.

Az Embracer ennek megfelelően átszervezésbe kezdett, ami jelen esetben komoly szervezeti fogyókúrát jelent. A cégcsoport a hónap elején vált meg a Saber Interactive-tól 274 millió dollárért. A Beacon Interactive-vel között megállapodás sem kerül az év üzlete díj jelöltlistájára, mivel korábban 500 millió feletti összegről szóltak a hírek. 

Összenő, ami összetartozik

Ami a Take-Two és a Gearbox kapcsolatát érinti, az semmiképpen sem a nulláról indul, hiszen előbbi leányvállalata, a 2K adta ki a fejlesztő legnagyobb franchise-ának számító Borderlands címeit. A Take-Two az akvizícióról kiadott közleményben azt írta, hogy a szinergiák kihasználásával a növekedést hosszú távon támogató ügyletet várhatóan június végével tudják majd lezárni.

A másik fél részéről a Gearbox alapítója természetesen hasonló pozitív üzenetekkel igyekezett kommentálni a felvásárlást.

 

 

Randy Pitchford néhány mondatos üzenete ugyan bármelyik PR-tankönyvben is megállná a helyét példaként, de az biztosan szívből jövő gondolat, hogy új szintre szeretnék emelni a közös munka minőségét. Utóbbi remélhetőleg elegendő lesz ahhoz, hogy a szektorban "divatba jött" elbocsátások elkerüljék a céget.
 

(Kép: Gearbox Software)

Piaci hírek

Sztrájkba kezdenek a videójátékok szinkronszínészei az MI miatt

A hollywoodi színészek és a játékkészítő stúdiók képviselői közel álltak a megállapodáshoz, ám a generatív algoritmusok jelentette problémákat egyelőre nem sikerült megnyugtatóan rendezni.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.