Az OpenAI csütörtökön jelentette be, hogy a ChatGPT Plus és a Team felhasználói, illetvet a tavaly óta tesztelt SearchGPT várólistás felhaszálói hozzáférést kapnak a ChatGPT új keresési funkciójához. A rendszer alapja a vállalat eddigi legerősebb mesterségesintelligencia-modelljének, a GPT-4o-nak egy finomhangolt változata, amit részben külső kereső- és hírszolgáltató partnerek tartalmaival etetnek. Az OpenAI vezérigazgatója ezt a "kedvenc funkciójának" nevezte az MI-chatbot eredeti bevezetése óta, ami "természetesebb és intuitívabb", beszélgetéshez hasonló keresést tesz lehetővé.
A társaság közleménye szerint azoknál a lekérdezéseknél tapasztalhatunk majd igazán látványos eredményeket, amelyek összetettebb kutatást igényelnek, a jövőben pedig olyan megoldások is megjelenhetnek, mint mondjuk az egyedileg összeállított weboldalak dinamikus megjelenítése a keresések nyomán. Az új funkció kidolgozásához a SearchGPT prototípusával gyűjtött visszajelzésekre is építettek, és "továbbra javulást" ígérnek az olyan területeken, mint a vásárlás vagy az utazás. Eközben egyre jobban kihasználnák az OpenAI o1 sorozatának következtetési és érvelési képességeit is.
Közvetlen versenytársakká válnak
A blogbejegyzés szerint a ChatGPT automatikus internetes kereséseket végez a parancsokhoz igazodva, de a felhasználók manuálisan is kiválaszthatják a webes keresés lehetőségét. A csevegésekben megjelennek az olyan forrásokra mutató hivatkozások, mint a cikkek vagy blogbejegyzések, amit a médiavállalatok egész sorval kötött együttműködések tesznek lehetővé. A ChatGPT keresője egyébként a Bing motorját is használja, amivel az OpenAI a Copilot mesterségesintelligencia-eszközei mellett egy másik fronton is legnagyobb befektetője, a Microsoft versenytársává lép elő.
A legnagyobb fegyvertény mindebben a valós idejű információ (sporteredmények, részvényárfolyamok, hírek, időjárás) előbányászása, ami jobban pozicionálhatja majd az OpenAI-t a hagyományos keresőszolgáltatásokkal folytatott versenyben. Ilyen az említett Bing, de még inkább ilyen a Google, amelynek árfolyama már az OpenAI bejelentésének hatására is majdnem 10 dollárt esett. A vállalat és befektetői lényegében a ChatGPT 2022. novemberi indulása óta azzal vannak elfoglalva, hogy az MI-startup hogyan karmolhat bele keresőüzletükbe az online információszerzés új lehetőségeivel.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak