Bár a felhasználásra való hajlandóság folyamatosan növekszik, fizetni akkor se igazán vagyunk hajlandók az ilyen alkalmazásokért.

A Statista Global Consumer Survey tegnap közzétett adatai alapján a táplálkozást segítő alkalmazások a legnépszerűbbek, valamivel megelőzve a pulzust vagy más testfunkciókat monitorozó applikációkat, beleértve az alvásciklust vagy más alvási statisztikákat figyelő programokat. Fizetni azonban még mindig akkor is kevesen hajlandók az ilyen applikációkért, ha tízből három-négy okoseszköz-tulajdonos már mifelénk is valamelyes rendszerességgel használja ezeket a funkcikat.

A felmérés szerint azok között a felhasználók között, akik az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer kipróbáltak hasonló appokat, magasan a kínaiak és az indiaiak vezetnek: előbbiek 65, utóbbiak 63 százalékban fordultak az egészségügyi alkalmazásokhoz. 40-45 százalékuk ráadásul fizettek is a lehetőségért, ami ugyancsak magasan az átlag fölötti aránynak számít. Őket 57 százalékkal követi Indonézia, ahol a felhasználók harmada költött már ilyen szolgáltatásokra.

A lista sereghajtója is egy nagy ázsia ország: a japánokat a jelek szerint teljesen hidegen hagyja az ilyesmi, miután az összes felhasználó 12 százaléka próbált ki valamilyen e-health alkalmazást az elmúlt évben, pénzt ráadásul közülük is csak 7 százalék szánt az egészségügyi alkalmazásokra. Érdekesség, hogy a felhasználás arányából amúgy sem érdemes következtetéseket levonni az alkalmazások típusára: Indiában a legtöbben meditációs appokat töltenek le, amit a felmérés ugyanúgy az egészségügyi alkalmazásokhoz sorol, mint máshol a fitnesz appokat.

Félúton Japán és Kína között

A nyugati piacokon több szempontból is más a felállás. Az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Spanyolországban vagy Németországban rendre 44, 39, 38 és 35 százalékos volt a felhasználás, ami sok esetben valószínűleg így is csak éppen hogy belefér az "elmúlt 12 hónapban legalább egyszer" kategóriába. Fizetni ugyanis csak a felhasználók harmada-negyede szokott ezekért a programokért, ami ebben a tekintetben is messze elmarad a kínai vagy indiai piacoktól.

Az arányokat valamelyest összefüggésbe helyezi, ha figyelembe vesszük, hogy az USA-ban például 80 százalék fölött van az okostelefon-tulajdonosok rátája, és ezek 60 százaléka már tavaly ilyenkor is úgy nyilatkozott, hogy életében legalább egyszer kipróbált már valamilyen egészségügyi alkalmazást. Ezek között azonban egyrészt ott vannak az egészségbiztosítási információkhoz való hozzáférést lehetővé tévő vagy az életmód-tanácsadó programok is, másrészt a teljes statisztikába a dedikált fitnesz-eszközöket és más hordható elektronikai cikkeket (wearable) is beleszámolják, amikor az egészségügyi aklalmazások felhasználásáról beszélnek.

Az e-health trend felfutásáról és a távegészségügyi szolgáltatások megoldandó problémáiról nemrég ebben a cikkben írtunk.

Konzumer tech

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.