A londoni székhelyű elemzőcég legfrissebb piaci jelentése szerint iPhone-ból már nem vettek annyit az elmúlt negyedévben, amennyi elegendő lett volna a dobogós hely megtartására az Apple-nek. Az élen immár kizárólag dél-koreai és kínai márkákat találunk.
Van aki a lejtőn is felfelé megy
Az IHS Markit sorrendben a hetedik olyan negyedévről számolhatott be, amikor éves összevetésben csökkent az értékesített darabszám. A mért 331,2 milliós forgalom 3,6 százalékkal maradt el a tavaly ilyenkori teljesítménytől. A negatív hangulat azonban teljesen különböző mértékben érintette meg az egyes piaci szereplőket. Ennek köszönhető az élmezőny sorrendjének jelentős átrendeződése is.
Ahogy a fenti adatokból is jól látszik, a Samsung egészséges növekedéssel több mint 75 millió készüléket tudott leszállítani. Ez a mennyiség pedig egyelőre elég az első hely biztos megtartásához. Ráadásul a szinte hetente változó irányú és intenzitású kínai-amerikai kereskedelmi adok-kapok közepén szenvedő Huawei vélhetően egy ideig biztosan nem lesz képes nem is olyan rég tett vállalását realizálni, miszerint ő lesz az okostelefonos piac legnagyobb szállítója.
A kínai gyártó ennek ellenére combos éves növekedést tudott felmutatni egy olyan időszakban, amikor már konkrét intézkedések akadályozták az USA-val való üzletelését. A szankciók alakulása teljesen képlékeny, így a Huawei egyelőre a hazai piacon tapasztalható fellendülésben bízhat. Kínában a második negyedévben ugyanis úgy tudott a cég 27 százalékos forgalomnövekedést elérni, hogy közben az ország teljes piaca 6 százalékkal zsugorodott.
Az igazi érdekességet a dobogó harmadik fokáért folyó verseny adja, ahol az Apple vesztésre áll. Az amerikai vállalat rendkívül drágán kínált csúcsmodelljeit láthatóan már nem "nyeli be" a fogyasztók többsége. A már több periódus óta tartó tendencia a vállalat pénzügyi eredményein is meglátszik, ám Cupertino szerencséje, hogy az egyéb bevételi források megerősödése pótolja a kiesést.
Az időszak nyertes egyértelműen az Oppo. A kínai márka 13,5 százalékkal tudta növelni a második negyedéves eladásait, amivel ha nem is sokkal, de képes volt beelőzni az amerikaiakat. A jó eredményeket az elemzők elsősorban a sikeres indiai és európai terjeszkedésnek tudják be. Az Oppónál kapóra jönnek a kontinensen zajló 5G-s bevezetések, mivel a szállítók közül az elsők között jelent meg az új generációs hálózatok használatára alkalmas modellekkel. Ez pedig jó hatással van az itteni telkókkal történő üzletelésre.
Érdemes megjegyezni azt is, hogy habár az össze jelentős piackutatónál külön szerepelnek, az Oppo, a Vivo (és még például a One Plus) márkák is egy kézben összpontosulnak. A kínai BBK Electronics a tulajdonosa ugyanis ezeknek a jogilag teljesen különálló vállalkozásoknak. Ha ennek fényében számoljuk a piaci erőviszonyokat, akkor a BBK már a Samsunghoz is nagyon közel került.
Nem mindenhol volt váltás
Külön érdekesség a magunk mögött negyedévvel kapcsolatban, hogy a néhány nappal korábban jelentő IDC-nél, ha nem is sokkal, de az Apple végzett a harmadik helyen. Ráadásul a negyedik sem az Oppo, hanem a Xiaomi lett. Az alkalmazott metodika esetleges eltérései miatt ez nem kirívó eset, és ugyan a mennyiségek némelyik szállító esetében komolyabb eltérést is mutatnak, a tendenciákat vizsgálva mindkét elemzésből hasonló következtetéseket lehet levonni.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak