Kijött az IDC jelentése a globális okostelefon-piac második negyedévéről. A legnagyobb szereplők még a zsugorodó piacon is képesek voltak növekedni. A globális piac összességében 2,3 százalékkal lett kisebb, mint egy éve – főleg a kínai és az amerikai (USA) piac gyenge teljesítménye miatt. Az áprilistól júniusig tartó időszakban összesen 333,2 millió készülék talált gazdára.
Szenvedve is vezet a Samsung
A piac legnagyobb szereplője továbbra is a Samsung. Bár a cégnek van elég baja, ami a pénzügyi eredményén is látszik, ezen a piacon sikerült növekednie 5,5 százalékot, így 75,5 millió eladott készülékkel zárta a negyedévet. Így hajszálnyival nőtt is az előnye az őt követő szállítókkal szemben. Az IDC szerint a a növekedés leginkább középkategóriás Galaxy A modelleknek köszönhető.
Még impresszívebb a Huawei teljesítménye, amely az ellene hozott szankciókra fittyet hányva stabilan növekszik, és főleg az okostelefonjaiból. Ráadásul nagyobbat nőtt, mint az éllovas Samsung: az 58,7 millió eladott készüléke 8,3 százalékkal több, mint egy éve. Mint azt a pénzügyi eredményei ismertetésénél megírtuk, ez főleg a sikeres kínai értékesítési kampányoknak volt köszönhető.
Futottak még – és zsugorodtak
Az ötös élcsapat mások három tagja már annak is örülhetett, ha nem csökkentek a szállításai. A harmadik helyezett Apple 18,2 százalékkal szállított kevesebbet, mint egy éve. Összesen 33,8 millió iPhone talált gazdára. Ezzel a teljesítménnyel már csak 10,1 százalék a piaci részesedése. A cég forgalmának kevesebb mint fele származik okostelefonokból, és csökken a haszonkulcs is.
Míg a második és harmadik hely között egyre jobban nő a távolság, az Apple-nek rossz hír, hogy a harmadik és negyedik között viszont csökken. Ez azonban nem a negyedi helyezett Xiaomi teljesítményének köszönhető, ugyanis leheletnyivel (0,2 százalékkal) ugyan, de szintén csökkentek az eladásai. 32,3 millió készüléket értékesített. A Xiaomi főleg hazai pályán szenved, mert a kényszerből Kína felé forduló Huawei elveszi előle a levegőt: az ottani piacon például 20 százalékkal estek vissza az eladása a Canalys szerint. Az ötödik OPPO-nál az értékesítése hasonló mértékben, csak a pozitív irányba változott: a kínai gyártó a darabszámot 0,3 százalékkal növelve 29,5 millió készüléket adott el.
A piac koncentrációjára utal, hogy az összes többi gyártó együttesen már csak a piac 31 százalékát képviseli.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak